Čínsky projekt Jeden pás, jedna cesta je jedným z kľúčových v rámci čínskej zahranično-politickej stratégie.
Autor TASR
Boao 27. marca (TASR) - Čínska rozvojová banka (SDB) poskytla za približne šesť rokov na projekt novej Hodvábnej cesty vyše 168 miliárd eur. Uviedol to v stredu na ekonomickom fóre v Boao prezident banky Čeng Č'-ťie.
Podľa šéfa CDB poskytla banka v rámci projektu "Jeden pás, jedna cesta" od roku 2013, keď ho Čína zverejnila, viac než 190 miliárd USD (168,28 miliardy eur). Túto sumu investovala do približne 600 infraštruktúrnych projektov.
Čínsky projekt "Jeden pás, jedna cesta" je jedným z kľúčových v rámci čínskej zahranično-politickej stratégie. Cieľom je prostredníctvom rôznych infraštruktúrnych projektov prepojiť viaceré krajiny v Eurázii a Afrike.
V minulých dňoch sa ako prvá krajina skupiny G7 prihlásilo k čínskemu projektu Taliansko. Rozhodnutie Ríma vyvolalo znepokojenie niektorých západných krajín. Obávajú sa, že Peking chce svojím obrím projektom získať prístup k dôležitým prepravným centrám. Podľa talianskej vlády jej však spolupráca s Čínou umožní opätovne naštartovať ekonomiku.
(1 EUR = 1,1291 USD)
Podľa šéfa CDB poskytla banka v rámci projektu "Jeden pás, jedna cesta" od roku 2013, keď ho Čína zverejnila, viac než 190 miliárd USD (168,28 miliardy eur). Túto sumu investovala do približne 600 infraštruktúrnych projektov.
Čínsky projekt "Jeden pás, jedna cesta" je jedným z kľúčových v rámci čínskej zahranično-politickej stratégie. Cieľom je prostredníctvom rôznych infraštruktúrnych projektov prepojiť viaceré krajiny v Eurázii a Afrike.
V minulých dňoch sa ako prvá krajina skupiny G7 prihlásilo k čínskemu projektu Taliansko. Rozhodnutie Ríma vyvolalo znepokojenie niektorých západných krajín. Obávajú sa, že Peking chce svojím obrím projektom získať prístup k dôležitým prepravným centrám. Podľa talianskej vlády jej však spolupráca s Čínou umožní opätovne naštartovať ekonomiku.
(1 EUR = 1,1291 USD)