Rast v Európe bude na úkor európskych, japonských a kórejských značiek.
Autor TASR
Berlín 2. júla (TASR) - Čínske automobilky do roku 2030 ovládnu tretinu svetového trhu. Rast v Európe bude na úkor európskych, japonských a kórejských značiek, oznámila v utorok poradenská spoločnosť Alix Partners. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Výrobné náklady na elektrické vozidlo sú v Číne o tretinu nižšie ako v Európe a vývojové cykly automobiliek sú tam tiež kratšie ako v prípade globálnej konkurencie, uviedla spoločnosť vo svojej novej štúdii. "Nové clá Európskej únie na čínske automobily môžu krátkodobo spomaliť dovoz a podporiť predajné ceny, ale zároveň urýchlia miestnu výrobu čínskych vozidiel a komponentov v Európe," uviedol Fabian Piontek, expert Alix Partners pre automobilové odvetvie.
Pod politickým tlakom sa mnohí výrobcovia v Európe v posledných rokoch zamerali na elektrické autá, dopyt po nich však v súčasnosti klesá. Alix Partners napriek tomu predpokladá, že podiel nových elektromobilov na celkovom európskom trhu sa pravdepodobne zvýši z 20 % v tomto roku na 45 % v roku 2030.
Výrobné náklady na elektrické vozidlo sú v Číne o tretinu nižšie ako v Európe a vývojové cykly automobiliek sú tam tiež kratšie ako v prípade globálnej konkurencie, uviedla spoločnosť vo svojej novej štúdii. "Nové clá Európskej únie na čínske automobily môžu krátkodobo spomaliť dovoz a podporiť predajné ceny, ale zároveň urýchlia miestnu výrobu čínskych vozidiel a komponentov v Európe," uviedol Fabian Piontek, expert Alix Partners pre automobilové odvetvie.
Pod politickým tlakom sa mnohí výrobcovia v Európe v posledných rokoch zamerali na elektrické autá, dopyt po nich však v súčasnosti klesá. Alix Partners napriek tomu predpokladá, že podiel nových elektromobilov na celkovom európskom trhu sa pravdepodobne zvýši z 20 % v tomto roku na 45 % v roku 2030.