Čínske podniky budú pokračovať v rozvoji svojich aktivít v Európe a v integrácii na tamojšie trhy, uviedol Cchuej Tung-šu, generálny sekretár CPCA.
Autor TASR
Peking 11. júna (TASR) - Čínske automobilky naďalej plánujú investovať v Európe aj napriek krokom Európskej komisie (EK), ktorá hrozí zavedením antisubvenčných ciel na čínske elektromobily. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá sa v utorok odvolala na vyjadrenie čínskeho združenia výrobcov osobných automobilov (CPCA).
Čínske podniky budú pokračovať v rozvoji svojich aktivít v Európe a v integrácii na tamojšie trhy, uviedol Cchuej Tung-šu, generálny sekretár CPCA. EK tvrdí, že čínska vláda nadmerne dotuje svojich výrobcov elektrických áut, ktoré potom zaplavujú európsky trh. Peking tieto tvrdenia odmieta a v prípade zavedenia sankčných ciel hrozí protiopatreniami.
"Tradičný automobilový priemysel zohráva veľkú úlohu pri vytváraní pracovných miest v Európe. Čínske firmy nebudú prijímať agresívne opatrenia alebo kroky na zníženie cien, ktoré by narušili stabilitu zamestnanosti v Európe," povedal Cchuej Tung-šu.
Tvrdá konkurencia a hrozba zavedenia nových ciel zatiaľ čínskych výrobcov elektrických vozidiel neodradili od snáh o expanziu na európskom trhu. Spoločnosť Nio, ôsmy najväčší výrobca elektrických vozidiel v Číne z pohľadu predaja, získal súhlas regulačných orgánov na výstavbu tretej čínskej továrne, ktorá by zvýšila jeho celkovú výrobnú kapacitu na približne milión vozidiel. Spoločnosť zároveň v máji otvorila svoj prvý showroom v holandskom Amsterdame.
Čínske podniky budú pokračovať v rozvoji svojich aktivít v Európe a v integrácii na tamojšie trhy, uviedol Cchuej Tung-šu, generálny sekretár CPCA. EK tvrdí, že čínska vláda nadmerne dotuje svojich výrobcov elektrických áut, ktoré potom zaplavujú európsky trh. Peking tieto tvrdenia odmieta a v prípade zavedenia sankčných ciel hrozí protiopatreniami.
"Tradičný automobilový priemysel zohráva veľkú úlohu pri vytváraní pracovných miest v Európe. Čínske firmy nebudú prijímať agresívne opatrenia alebo kroky na zníženie cien, ktoré by narušili stabilitu zamestnanosti v Európe," povedal Cchuej Tung-šu.
Tvrdá konkurencia a hrozba zavedenia nových ciel zatiaľ čínskych výrobcov elektrických vozidiel neodradili od snáh o expanziu na európskom trhu. Spoločnosť Nio, ôsmy najväčší výrobca elektrických vozidiel v Číne z pohľadu predaja, získal súhlas regulačných orgánov na výstavbu tretej čínskej továrne, ktorá by zvýšila jeho celkovú výrobnú kapacitu na približne milión vozidiel. Spoločnosť zároveň v máji otvorila svoj prvý showroom v holandskom Amsterdame.