Európska komisia začala vlani na jeseň preverovať, či elektrické autá vyrábané Číne neprofitujú zo štátnych dotácií.
Autor TASR
Peking 19. júna (TASR) - Čínski výrobcovia automobilov vyzvali vládu v Pekingu, aby zvýšila clá na vozidlá so spaľovacími motormi dovážané z Európskej únie (EÚ). TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá sa v stredu odvolala na čínsky štátny denník Global Times.
Na stretnutí, ktoré sa uskutočnilo v utorok (18. 6.) za zatvorenými dverami, zástupcovia čínskych automobiliek a priemyselných skupín navrhli clá na veľké vozidlá s benzínovým pohonom dovážané z EÚ, informoval denník. Správe predchádzal krok Európskej komisie (EK), ktorá 12. júna oznámila, že od budúceho mesiaca zavedie clá až do výšky 38,1 % na dovážané čínske elektrické vozidlá.
Global Times koncom minulého mesiaca s odvolaním sa na zdroje z odvetvia prvýkrát informoval, že výskumné centrum pre automobilový priemysel, ktoré radí čínskej vláde, navrhuje, aby Peking zvýšil clá na veľké autá s benzínovým pohonom dovážané z EÚ na 25 %. V súčasnosti tieto vozidlá podliehajú 15-percentnému dovoznému clu.
Európska komisia začala vlani na jeseň preverovať, či elektrické autá vyrábané Číne neprofitujú zo štátnych dotácií, ktoré poškodzujú hospodársku súťaž na úkor európskej konkurencie. Podľa údajov Komisie sú čínske elektromobily zvyčajne približne o 20 % lacnejšie ako porovnateľné modely vyrábané v EÚ.
Na stretnutí, ktoré sa uskutočnilo v utorok (18. 6.) za zatvorenými dverami, zástupcovia čínskych automobiliek a priemyselných skupín navrhli clá na veľké vozidlá s benzínovým pohonom dovážané z EÚ, informoval denník. Správe predchádzal krok Európskej komisie (EK), ktorá 12. júna oznámila, že od budúceho mesiaca zavedie clá až do výšky 38,1 % na dovážané čínske elektrické vozidlá.
Global Times koncom minulého mesiaca s odvolaním sa na zdroje z odvetvia prvýkrát informoval, že výskumné centrum pre automobilový priemysel, ktoré radí čínskej vláde, navrhuje, aby Peking zvýšil clá na veľké autá s benzínovým pohonom dovážané z EÚ na 25 %. V súčasnosti tieto vozidlá podliehajú 15-percentnému dovoznému clu.
Európska komisia začala vlani na jeseň preverovať, či elektrické autá vyrábané Číne neprofitujú zo štátnych dotácií, ktoré poškodzujú hospodársku súťaž na úkor európskej konkurencie. Podľa údajov Komisie sú čínske elektromobily zvyčajne približne o 20 % lacnejšie ako porovnateľné modely vyrábané v EÚ.