Číňania ich kúpili buď priamo, alebo prostredníctvom svojich podnikov v Nemecku. Nezaujímajú sa o malé závody.
Autor TASR
Praha 6. júna (TASR) - Za posledných 12 mesiacov prešlo v Česku do čínskych rúk najmenej päť firiem z automobilového priemyslu. Číňania ich kúpili buď priamo, alebo prostredníctvom svojich podnikov v Nemecku. Nezaujímajú sa o malé závody. Český výrobca tesnení Saar Gummi Czech, ktorého kúpila čínska štátna spoločnosť Chongqing Light Industry & Textil, dosiahla vlani výnosy dve miliardy Kč (77,76 milióna eur).
Výnosy podnikov s čínskym kapitálom v Česku sa teraz pohybujú okolo 9 miliárd Kč ročne. České závody, ktoré vyrábajú pre automobilový priemysel, produkujú ročne dielce a súčiastky asi za 300 miliárd Kč, Číňanom z nich patria zatiaľ 3 %. Nie je to zlý výsledok, ak prihliadneme na to, že sa ich podnikanie začalo len vlani.
Firmy si od vstupu čínskych investorov sľubujú finančnú stabilitu, peniaze na investície a nové objednávky. Prezident Združenia automobilového priemyslu ČR Martin Jahn sa neobáva ani negatívnej reakcie odberateľov v dôsledku slabej povesti mnohých producentov v samotnej Číne. Výrobcovia áut posudzujú kvalitu bez ohľadu na krajinu, z ktorej majitelia firiem pochádzajú.
Analytik KPMG Jan Linhart uviedol, že sa počet čínskych investorov v Česku v automobilovom priemysle bude zvyšovať. Európa je pre Čínu atraktívna, lebo firmy starého kontinentu majú vyspelé technológie a v Česku ťaží aj z pomerne dobrej infraštruktúry a podpory štátu. Analytik PwC Jiří Zouhar dodal, že kúpou českého výrobcu si Číňania kupujú aj cestu na jeho exportné trhy.
Výnosy podnikov s čínskym kapitálom v Česku sa teraz pohybujú okolo 9 miliárd Kč ročne. České závody, ktoré vyrábajú pre automobilový priemysel, produkujú ročne dielce a súčiastky asi za 300 miliárd Kč, Číňanom z nich patria zatiaľ 3 %. Nie je to zlý výsledok, ak prihliadneme na to, že sa ich podnikanie začalo len vlani.
Firmy si od vstupu čínskych investorov sľubujú finančnú stabilitu, peniaze na investície a nové objednávky. Prezident Združenia automobilového priemyslu ČR Martin Jahn sa neobáva ani negatívnej reakcie odberateľov v dôsledku slabej povesti mnohých producentov v samotnej Číne. Výrobcovia áut posudzujú kvalitu bez ohľadu na krajinu, z ktorej majitelia firiem pochádzajú.
Analytik KPMG Jan Linhart uviedol, že sa počet čínskych investorov v Česku v automobilovom priemysle bude zvyšovať. Európa je pre Čínu atraktívna, lebo firmy starého kontinentu majú vyspelé technológie a v Česku ťaží aj z pomerne dobrej infraštruktúry a podpory štátu. Analytik PwC Jiří Zouhar dodal, že kúpou českého výrobcu si Číňania kupujú aj cestu na jeho exportné trhy.