Vlani sa v Číne predalo 18,4 milióna nových osobných vozidiel, v roku 2020 by sa ich malo predať vyše 23 miliónov.
Autor TASR
Duisburg 20. júla (TASR) - Napriek súčasnému oslabeniu tempa rastu predaja osobných vozidiel v Číne zostane jej trh pre nemecké automobilky dôležitým motorom zvyšovania ich celkového odbytu. DPA sa odvoláva na štúdiu medzinárodného experta sektora Ferdinanda Dudenhöffera, ktorú autor uverejnil dnes.
Čínsky trh s osobnými autami bude v nasledujúcich 15 rokoch dosahovať väčšie medziročné prírastky než globálny trh s týmto sortimentom. Vlani sa v Číne predalo 18,4 milióna nových osobných vozidiel. V roku 2020 by sa ich malo predať vyše 23 miliónov a v roku 2030 až 36 miliónov.
Dudenhöffer uvádza, že v nasledujúcich rokoch bude pokračovať automobilizácia Číny z pobrežných oblastí do vnútrozemia. Kým počet osobných áut na 1000 obyvateľov v megamestách krajiny už dosahuje úroveň Berlína, vo vnútrozemí je podiel áut na 1000 obyvateľov iba 67.
Na raste predaja áut v čínskom vnútrozemí sa budú podieľať predovšetkým automobilky s masovou a relatívne lacnou produkciu. Ľudia na vidieku majú totiž priemerne nižšie príjmy než na pobreží a preto ich luxusné značky nebudú veľmi zaujímať.
Konkurenčný boj výrobcov luxusných vozidiel sa bude v Číne zostrovať. Ich vysoké marže, ktoré dosahovali v uplynulých desiatich rokoch, v budúcnosti už nemôžu očakávať.
V prvom polroku renomovaní nemeckí výrobcovia pocítili tiež oslabenie tempa rastu predaja vozidiel. Najviac ich predala automobilka Audi - 274 000. Jej medziročný prírastok dosiahol len 2 %. Mníchovský koncern BMW predal 230.000 vozidiel, o 2,5 % viac ako pred rokom. Odbyt Volkswagenu sa znížil o 6,7 %, ale Mercedes sa doťahoval na svojich nemeckých súperov. Predal 165.000 áut a jeho prírastok dosiahol 22 %.
Čínsky trh s osobnými autami bude v nasledujúcich 15 rokoch dosahovať väčšie medziročné prírastky než globálny trh s týmto sortimentom. Vlani sa v Číne predalo 18,4 milióna nových osobných vozidiel. V roku 2020 by sa ich malo predať vyše 23 miliónov a v roku 2030 až 36 miliónov.
Dudenhöffer uvádza, že v nasledujúcich rokoch bude pokračovať automobilizácia Číny z pobrežných oblastí do vnútrozemia. Kým počet osobných áut na 1000 obyvateľov v megamestách krajiny už dosahuje úroveň Berlína, vo vnútrozemí je podiel áut na 1000 obyvateľov iba 67.
Na raste predaja áut v čínskom vnútrozemí sa budú podieľať predovšetkým automobilky s masovou a relatívne lacnou produkciu. Ľudia na vidieku majú totiž priemerne nižšie príjmy než na pobreží a preto ich luxusné značky nebudú veľmi zaujímať.
Konkurenčný boj výrobcov luxusných vozidiel sa bude v Číne zostrovať. Ich vysoké marže, ktoré dosahovali v uplynulých desiatich rokoch, v budúcnosti už nemôžu očakávať.
V prvom polroku renomovaní nemeckí výrobcovia pocítili tiež oslabenie tempa rastu predaja vozidiel. Najviac ich predala automobilka Audi - 274 000. Jej medziročný prírastok dosiahol len 2 %. Mníchovský koncern BMW predal 230.000 vozidiel, o 2,5 % viac ako pred rokom. Odbyt Volkswagenu sa znížil o 6,7 %, ale Mercedes sa doťahoval na svojich nemeckých súperov. Predal 165.000 áut a jeho prírastok dosiahol 22 %.