Vlani odišiel spomedzi investorov Daimleru jeho najväčší súkromný podielnik, ktorý sídli v Abú Zabí. Na jeho miesto postúpil z druhej pozície Kuvajt s 8-% podielom.
Autor TASR
Stuttgart/Passau 8. januára (TASR) - Číňania sa začali výraznejšie zaujímať o nemecký automobilový koncern Daimler.
Agentúra DPA cituje vyjadrenie Petra Bofingera, ktorý patrí v krajine do skupiny hlavných ekonomických autorít, rady znalcov. Bofinger pre dnešné vydanie denníka Passauer Neue Presse povedal, že investovanie do nemeckého podniku je oveľa príťažlivejšie než do štátnych dlhopisov. "Prekvapuje ma," uviedol Bofinger s tým, že Číňania nezačali s investovaním svojich peňazí do výrobných firiem vo veľkom štýle oveľa skôr.
Čínsky denník People’s Daily v pondelok (7.1.) s odvolaním sa na zdroj z China Investment Cooperation (CIC) informoval, že štátny fond by chcel v stuttgartskom koncerne získať približne 10-% podiel. Vedenie Daimleru správu nekomentovalo.
Bofinger povedal, že nákupy štátnych dlhopisov teraz neprinášajú nijaký úžitok, lebo základná úroková sadzba centrálnych bánk stále zostáva na nule alebo tesne nad ňou. Čína disponuje devízovými rezervami vo výške 3,3 bilióna USD (2,53 bilióna eur), z ktorých väčšinu vložila do štátnych dlhopisov, najmä amerických.
Vlani odišiel spomedzi investorov Daimleru jeho najväčší súkromný podielnik, ktorý sídli v Abú Zabí. Na jeho miesto postúpil z druhej pozície Kuvajt s 8-% podielom.
Rada ekonomických expertov má päť členov a ich funkčné obdobie trvá päť rokov. Rada je grémiom, ktoré vypracúva vedecké ekonomické stanoviská pre rozhodovanie spolkovej vlády. Pôsobí na základe zákona, ktorý v Nemecku prijal parlament v roku 1963.
Agentúra DPA cituje vyjadrenie Petra Bofingera, ktorý patrí v krajine do skupiny hlavných ekonomických autorít, rady znalcov. Bofinger pre dnešné vydanie denníka Passauer Neue Presse povedal, že investovanie do nemeckého podniku je oveľa príťažlivejšie než do štátnych dlhopisov. "Prekvapuje ma," uviedol Bofinger s tým, že Číňania nezačali s investovaním svojich peňazí do výrobných firiem vo veľkom štýle oveľa skôr.
Čínsky denník People’s Daily v pondelok (7.1.) s odvolaním sa na zdroj z China Investment Cooperation (CIC) informoval, že štátny fond by chcel v stuttgartskom koncerne získať približne 10-% podiel. Vedenie Daimleru správu nekomentovalo.
Bofinger povedal, že nákupy štátnych dlhopisov teraz neprinášajú nijaký úžitok, lebo základná úroková sadzba centrálnych bánk stále zostáva na nule alebo tesne nad ňou. Čína disponuje devízovými rezervami vo výške 3,3 bilióna USD (2,53 bilióna eur), z ktorých väčšinu vložila do štátnych dlhopisov, najmä amerických.
Vlani odišiel spomedzi investorov Daimleru jeho najväčší súkromný podielnik, ktorý sídli v Abú Zabí. Na jeho miesto postúpil z druhej pozície Kuvajt s 8-% podielom.
Rada ekonomických expertov má päť členov a ich funkčné obdobie trvá päť rokov. Rada je grémiom, ktoré vypracúva vedecké ekonomické stanoviská pre rozhodovanie spolkovej vlády. Pôsobí na základe zákona, ktorý v Nemecku prijal parlament v roku 1963.