Napriek tomu ale firma prekonala odhady trhov, keď analytici počítali so ziskom na úrovni 2,2 miliardy eur.
Autor TASR
Mníchov 1. augusta (TASR) - Nemecký výrobca luxusných automobilov BMW oznámil medziročný pokles zisku za 2. štvrťrok o 28 %.
Dôvodom sú vyššie náklady na investície do nových technológií, problémy na európskom trhu, ale aj mimoriadne vysoký zisk v 2. kvartáli minulého roka, ktorý ovplyvnil porovnávanie. Firma však stále očakáva tento rok rekordný zisk pred zdanením, ako aj objem predaja, napriek rizikám, ktoré predstavuje dlhová kríza v eurozóne.
Čistý zisk BMW klesol v období apríl až koniec júna na 1,28 miliardy eur z 1,77 miliardy eur v rovnakom období minulého roka. Tržby sa zvýšili o 7,3 % na 19,2 miliardy eur, najmä vďaka vysokému dopytu v Ázii a USA, ktoré pomohli vykompenzovať neistotu na európskom trhu.
Aj analytikmi pozorne sledovaný zisk pred úrokmi a daňami klesol, a to o 19 % na 2,27 miliardy eur. Napriek tomu ale firma prekonala odhady trhov, keď analytici počítali so ziskom na úrovni 2,2 miliardy eur. Objem predaja vzrástol o 5,4 % na rekordných 475.000 áut.
"Aj naďalej plánujeme prekonať v tomto roku objem predaja a zisk pred zdanením z roku 2011," povedal výkonný riaditeľ spoločnosti Norbert Reithofer. Firma však v oficiálnom vyhlásení výsledkov varovala pred možnými rizikami vyplývajúcimi z dlhovej krízy.
"Kríza v eurozóne a vysoký dlh verejného sektora vo viacerých krajinách by mohli v 2. polroku ešte zhoršiť ekonomickú situáciu vo svete," uviedla BMW. Podľa Reithofera má však firma flexibilnú výrobnú sieť a je odhodlaná pôvodné prognózy naplniť.
Dôvodom sú vyššie náklady na investície do nových technológií, problémy na európskom trhu, ale aj mimoriadne vysoký zisk v 2. kvartáli minulého roka, ktorý ovplyvnil porovnávanie. Firma však stále očakáva tento rok rekordný zisk pred zdanením, ako aj objem predaja, napriek rizikám, ktoré predstavuje dlhová kríza v eurozóne.
Čistý zisk BMW klesol v období apríl až koniec júna na 1,28 miliardy eur z 1,77 miliardy eur v rovnakom období minulého roka. Tržby sa zvýšili o 7,3 % na 19,2 miliardy eur, najmä vďaka vysokému dopytu v Ázii a USA, ktoré pomohli vykompenzovať neistotu na európskom trhu.
Aj analytikmi pozorne sledovaný zisk pred úrokmi a daňami klesol, a to o 19 % na 2,27 miliardy eur. Napriek tomu ale firma prekonala odhady trhov, keď analytici počítali so ziskom na úrovni 2,2 miliardy eur. Objem predaja vzrástol o 5,4 % na rekordných 475.000 áut.
"Aj naďalej plánujeme prekonať v tomto roku objem predaja a zisk pred zdanením z roku 2011," povedal výkonný riaditeľ spoločnosti Norbert Reithofer. Firma však v oficiálnom vyhlásení výsledkov varovala pred možnými rizikami vyplývajúcimi z dlhovej krízy.
"Kríza v eurozóne a vysoký dlh verejného sektora vo viacerých krajinách by mohli v 2. polroku ešte zhoršiť ekonomickú situáciu vo svete," uviedla BMW. Podľa Reithofera má však firma flexibilnú výrobnú sieť a je odhodlaná pôvodné prognózy naplniť.