Heinekenu, ktorý na Slovensku vlastní pivovar v Hurbanove, sa za šesť mesiacov do konca júna zvýšil na 783 miliónov eur z 605 miliónov eur v rovnakom období minulého roka.
Autor TASR
Amsterdam 22. augusta (TASR) - Čistý zisk holandskej pivovarníckej skupiny Heineken v 1. polroku 2012 vzrástol, no najmä vďaka jednorazovému príjmu z predaja pivovaru v Dominikánskej republike. Stúpajúce výrobné náklady totiž odkrajujú zo zisku koncernu napriek tomu, že jeho odbyt sa zvyšuje.
Čistý zisk Heinekenu, ktorý na Slovensku vlastní pivovar v Hurbanove, sa za šesť mesiacov do konca júna zvýšil na 783 miliónov eur z 605 miliónov eur v rovnakom období minulého roka. Do tohto výsledku je zahrnutý aj príjem vo výške 131 miliónov eur z predaja dominikánskeho pivovaru.
Tržby holandského koncernu v 1. polroku stúpli o 5 % na 8,78 miliardy eur a objem predaného piva sa zvýšil o 2,8 %. Ale objem predaja na kľúčovom trhu v západnej Európe klesol o 2,9 %. Na príčine je dlhová kríza aj nepriaznivý, daždivý začiatok leta na severe a západe kontinentu.
Heineken sa preto usiluje zvýšiť svoj podiel na rýchlo rastúcom ázijskom trhu, aby zmiernil negatívny vplyv slabšieho dopytu v Európe na svoje hospodárske výsledky.
Holandský koncern chce odkúpiť 40-% podiel spoločnosti Fraser & Neave v ázijskej pivovarníckej skupine Asia Pacific Breweries (APB). O APB má však záujem aj firma Kindest Place Groups, na čele ktorej stojí Chotiphat Bijananda, zať thajského miliardára Charoena Sirivadhanabhakdiho. Heinekenu sa medzitým podarilo odkúpiť menšie balíky akcií APB od singapurskej investičnej firmy Temasek Holdings a ďalších malých akcionárov a zvýšil svoj podiel v ázijskej pivovarníckej skupine na približne 44,6 %.
Čistý zisk Heinekenu, ktorý na Slovensku vlastní pivovar v Hurbanove, sa za šesť mesiacov do konca júna zvýšil na 783 miliónov eur z 605 miliónov eur v rovnakom období minulého roka. Do tohto výsledku je zahrnutý aj príjem vo výške 131 miliónov eur z predaja dominikánskeho pivovaru.
Tržby holandského koncernu v 1. polroku stúpli o 5 % na 8,78 miliardy eur a objem predaného piva sa zvýšil o 2,8 %. Ale objem predaja na kľúčovom trhu v západnej Európe klesol o 2,9 %. Na príčine je dlhová kríza aj nepriaznivý, daždivý začiatok leta na severe a západe kontinentu.
Heineken sa preto usiluje zvýšiť svoj podiel na rýchlo rastúcom ázijskom trhu, aby zmiernil negatívny vplyv slabšieho dopytu v Európe na svoje hospodárske výsledky.
Holandský koncern chce odkúpiť 40-% podiel spoločnosti Fraser & Neave v ázijskej pivovarníckej skupine Asia Pacific Breweries (APB). O APB má však záujem aj firma Kindest Place Groups, na čele ktorej stojí Chotiphat Bijananda, zať thajského miliardára Charoena Sirivadhanabhakdiho. Heinekenu sa medzitým podarilo odkúpiť menšie balíky akcií APB od singapurskej investičnej firmy Temasek Holdings a ďalších malých akcionárov a zvýšil svoj podiel v ázijskej pivovarníckej skupine na približne 44,6 %.