Continental v uplynulých rokoch začal s ďalšou veľkou investíciou, keď postupne budoval dva veľké sklady a počíta tiež s ďalším rozšírením výroby a administratívy.
Autor TASR
Zvolen 25. septembra (TASR) - Aktuálna hospodárska situácia, keď európske krajiny znižujú odhady ekonomického rastu, sa v uplynulých mesiacoch prejavila aj u najväčšieho slovenského výrobcu brzdových strmeňov pre svetové automobilky, spoločnosti Continental Automotive System Slovakia Zvolen. Firma, ktorá ešte začiatkom roku dávala prácu asi 1300 ľuďom, mala v septembri v evidencii asi o 100 ľudí menej.
"Aktuálna situácia na trhu je len ťažko predpovedateľná," povedala TASR personálna riaditeľka spoločnosti Kristína Kavická. Aj preto pri počiatočných problémoch s objednávkami, prepustili predovšetkým zamestnancov lízingových spoločností. Situáciu navyše skomplikovali nové legislatívne zmeny, ktoré mali vplyv na zvyšovanie firemných nákladov. "Boli to najmä zmeny príplatkov za prácu cez víkendy, za nočné, ako aj zavedenie rekreačných poukazov," pripomenula. Najnovšie by sa opäť mala zmeniť aj výška minimálnej mzdy, ktorá má vplyv na výšku príplatkov.
Continental sa napriek tomu snaží rýchlo reagovať na každý pozitívny podnet na trhu a prispôsobuje tomu aj počty zamestnancov. "Momentálne ale, naopak, začíname s nábormi ľudí, najmä na pozíciu operátor. Súvisí to s tým, že sme dlhšie obdobie nenahrádzali zamestnancov, ktorí sa rozhodli z našej firmy odísť. Naším záujmom je ponúknuť aj novým zamestnancom istotu práce i napriek neistej dobe," podotkla. Vo firme platí dohoda s odborármi, že do konca roku zamestnávateľ neprepustí ďalších kmeňových zamestnancov z organizačných dôvodov.
Continental ešte v uplynulých rokoch začal s ďalšou veľkou investíciou, keď postupne budoval dva veľké sklady a počíta tiež s ďalším rozšírením výroby a administratívy. Tieto investície ale ovplyvnia zamestnanosť len mierne.
Čo sa týka čísiel zamestnanosti v nadchádzajúcich rokoch, tie zatiaľ Continental nezverejňuje. Zvolenský závod je totiž jedným z dvoch spomedzi 217 závodov Continentalu, ktorý vyvíja, testuje a implementuje pilotné projekty 4. priemyselnej revolúcie. A tie sú založené na masívnej automatizácii a robotizácii výroby.
"Sme poctení, že zvolenský Continental dostal dôveru manažmentu byť modelovým závodom pre Priemysel 4.0 spomedzi všetkých automotive závodov Continentalu. Je to príležitosť pre našich zamestnancov zapájať sa do zaujímavých projektov, ktoré posunú našu spoločnosť ďalej," zdôraznila personálna riaditeľka firmy.
Automatizácia zároveň znamená, že profil mnohých pozícií v spoločnosti sa zmení, pre mnohé činnosti budú nevyhnutné väčšie vedomosti v technickej oblasti. "Vyššou technickou náročnosťou práce, samozrejme, môžu porásť aj mzdy našich zamestnancov. Preto už teraz spolupracujeme s piatimi strednými školami v regióne a prostredníctvom duálneho vzdelávania pripravujeme študentov na prácu u nás," dodala.
"Aktuálna situácia na trhu je len ťažko predpovedateľná," povedala TASR personálna riaditeľka spoločnosti Kristína Kavická. Aj preto pri počiatočných problémoch s objednávkami, prepustili predovšetkým zamestnancov lízingových spoločností. Situáciu navyše skomplikovali nové legislatívne zmeny, ktoré mali vplyv na zvyšovanie firemných nákladov. "Boli to najmä zmeny príplatkov za prácu cez víkendy, za nočné, ako aj zavedenie rekreačných poukazov," pripomenula. Najnovšie by sa opäť mala zmeniť aj výška minimálnej mzdy, ktorá má vplyv na výšku príplatkov.
Continental sa napriek tomu snaží rýchlo reagovať na každý pozitívny podnet na trhu a prispôsobuje tomu aj počty zamestnancov. "Momentálne ale, naopak, začíname s nábormi ľudí, najmä na pozíciu operátor. Súvisí to s tým, že sme dlhšie obdobie nenahrádzali zamestnancov, ktorí sa rozhodli z našej firmy odísť. Naším záujmom je ponúknuť aj novým zamestnancom istotu práce i napriek neistej dobe," podotkla. Vo firme platí dohoda s odborármi, že do konca roku zamestnávateľ neprepustí ďalších kmeňových zamestnancov z organizačných dôvodov.
Continental ešte v uplynulých rokoch začal s ďalšou veľkou investíciou, keď postupne budoval dva veľké sklady a počíta tiež s ďalším rozšírením výroby a administratívy. Tieto investície ale ovplyvnia zamestnanosť len mierne.
Čo sa týka čísiel zamestnanosti v nadchádzajúcich rokoch, tie zatiaľ Continental nezverejňuje. Zvolenský závod je totiž jedným z dvoch spomedzi 217 závodov Continentalu, ktorý vyvíja, testuje a implementuje pilotné projekty 4. priemyselnej revolúcie. A tie sú založené na masívnej automatizácii a robotizácii výroby.
"Sme poctení, že zvolenský Continental dostal dôveru manažmentu byť modelovým závodom pre Priemysel 4.0 spomedzi všetkých automotive závodov Continentalu. Je to príležitosť pre našich zamestnancov zapájať sa do zaujímavých projektov, ktoré posunú našu spoločnosť ďalej," zdôraznila personálna riaditeľka firmy.
Automatizácia zároveň znamená, že profil mnohých pozícií v spoločnosti sa zmení, pre mnohé činnosti budú nevyhnutné väčšie vedomosti v technickej oblasti. "Vyššou technickou náročnosťou práce, samozrejme, môžu porásť aj mzdy našich zamestnancov. Preto už teraz spolupracujeme s piatimi strednými školami v regióne a prostredníctvom duálneho vzdelávania pripravujeme študentov na prácu u nás," dodala.