Prieskum jasne preukázal, že online platformy získavajú stále väčší podiel na trhu s hotelovými rezerváciami, zatiaľ čo vlastné distribučné kanály hotelov klesajú.
Autor TASR
Bratislava 21. júla (TASR) - Čoraz viac dovolenkárov a turistov si objednáva ubytovanie prostredníctvom online cestovných kancelárií. Podľa prieskumu európskej asociácie hotelov, reštaurácií a kaviarní HOTREC sa takto v priebehu roku 2015 objednalo približne jedno zo štyroch prenocovaní.
"Prieskum jasne preukázal, že online platformy získavajú stále väčší a väčší podiel na trhu s hotelovými rezerváciami, zatiaľ čo vlastné distribučné kanály hotelov klesajú," opísal výkonný riaditeľ asociácie Christian de Barrin.
Podiel online cestovných kancelárií sa podľa prieskumu v štatistikách prenocovaní zvýšil medzi rokmi 2013 až 2015 z 19,3 % na 22,3 %. Zároveň podiel priamych rezervácií poklesol z 49,4 % na 55,2 %.
Podobný trend badať podľa generálneho sekretára Zväzu hotelov a reštaurácií (ZHR) SR Mareka Harbuľáka aj na Slovensku. "Podiel rezervácií prostredníctvom online platforiem rastie aj na Slovensku na úkor priamych rezervácií," konštatoval.
Podľa de Barrina je však v tomto smere situácia v Európe kritická, keďže trh online cestovných kancelárií má tendenciu stať sa závislým od dvoch hráčov, alebo byť aj monopolným len s jedným hráčom, ktorý kontroluje približne dve tretiny trhu.
Podľa prieskumu totiž na trhu dominujú tri veľké spoločnosti s podielom 92 %. Najväčší, 63-% podiel má Priceline Group (Booking.com), druhý je Expedia Group s 16,8-% podielom a v poradí tretia je skupina HRS, ktorá má aktuálne 11,9-% podiel.
Do prieskumu asociácie HOTREC sa zapojilo viac ako 2000 hotelierov v Európe. Asociácia zastrešuje 43 národných asociácií reprezentujúcich sektor v 29 rôznych európskych krajinách.
"Prieskum jasne preukázal, že online platformy získavajú stále väčší a väčší podiel na trhu s hotelovými rezerváciami, zatiaľ čo vlastné distribučné kanály hotelov klesajú," opísal výkonný riaditeľ asociácie Christian de Barrin.
Podiel online cestovných kancelárií sa podľa prieskumu v štatistikách prenocovaní zvýšil medzi rokmi 2013 až 2015 z 19,3 % na 22,3 %. Zároveň podiel priamych rezervácií poklesol z 49,4 % na 55,2 %.
Podobný trend badať podľa generálneho sekretára Zväzu hotelov a reštaurácií (ZHR) SR Mareka Harbuľáka aj na Slovensku. "Podiel rezervácií prostredníctvom online platforiem rastie aj na Slovensku na úkor priamych rezervácií," konštatoval.
Odporúčame aj: Niektoré cestovky u nás predávajú zájazdy bez poistenia proti úpadku
Odporúčame aj: Bez dobrého poistenia na dovolenku necestujte
Odporúčame aj: Bez dobrého poistenia na dovolenku necestujte
Podľa de Barrina je však v tomto smere situácia v Európe kritická, keďže trh online cestovných kancelárií má tendenciu stať sa závislým od dvoch hráčov, alebo byť aj monopolným len s jedným hráčom, ktorý kontroluje približne dve tretiny trhu.
Podľa prieskumu totiž na trhu dominujú tri veľké spoločnosti s podielom 92 %. Najväčší, 63-% podiel má Priceline Group (Booking.com), druhý je Expedia Group s 16,8-% podielom a v poradí tretia je skupina HRS, ktorá má aktuálne 11,9-% podiel.
Do prieskumu asociácie HOTREC sa zapojilo viac ako 2000 hotelierov v Európe. Asociácia zastrešuje 43 národných asociácií reprezentujúcich sektor v 29 rôznych európskych krajinách.