Zhruba každá desiata poistná udalosť, ktorú klienti od začiatku roka nahlásili poisťovni ČSOB, presiahla 1000 eur. Priemerná výška škody však bola ešte vyššia, a to na úrovni 1300 eur.
Autor TASR
Bratislava 31. júla (TASR) - Dovolenkári na cestách od začiatku tohto roka nahlásili desiatky poistných udalostí. Ako uviedla ČSOB Poisťovňa, len za prvý polrok tohto roka dosiahlo vyplatené poistné plnenie z cestovného poistenia celkovo 208.690 eur. Najvyššie poistné plnenie vyplatila poisťovňa klientovi, ktorý dostal počas dovolenky na Maldivách srdcový infarkt.
Zhruba každá desiata poistná udalosť, ktorú klienti od začiatku roka nahlásili poisťovni, presiahla 1000 eur. Priemerná výška škody však bola ešte vyššia, a to na úrovni 1300 eur. Podpísala sa pod to aj poistná udalosť jedného z klientov, v rámci ktorej mu poisťovňa uhradila náklady vo výške desiatok tisíc eur. Ide o prípad klienta, ktorý dostal počas dovolenky na Maldivách infarkt. "Tento vážny stav si, samozrejme, vyžadoval okamžitý letecký transport a hospitalizáciu. Poistné plnenie, ktoré sme mu vyplatili, dosiahlo v tomto prípade až 106.794 eur, z ktorého boli pokryté náklady nielen na prevoz helikoptérou, lekársku starostlivosť, ale tiež náklady spojené s dopravou rodinného príslušníka zo Slovenska a jeho ubytovaním," priblížila hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová.
Náklady na ošetrenie bývajú v zahraničí neraz veľmi vysoké a skúsenosti turistov ukazujú, že podcenenie cestovného poistenia sa nevypláca. Svedčí o tom aj prípad ďalšieho dovolenkára zo Slovenska na Cypre. Z cestovného poistenia za neho ČSOB Poisťovňa uhradila viac ako 13.000 eur za ošetrenie a liečbu. O 14.000 eur navyše by sa predražila aj dovolenka ďalšieho z klientov, ktorý ochorel počas pobytu v Thajsku. Náklady mu však boli uhradené z cestovného poistenia.
"Stáva sa, že dovolenkári niekedy nevedia, či cestovné poistenie majú, alebo nemajú uzatvorené. Odporúčame im, aby si túto skutočnosť vždy vopred overili. Cestovné poistenie pritom môžu získať aj vo forme benefitu, napríklad k platobnej karte," odporúča Jamborová.
Zhruba každá desiata poistná udalosť, ktorú klienti od začiatku roka nahlásili poisťovni, presiahla 1000 eur. Priemerná výška škody však bola ešte vyššia, a to na úrovni 1300 eur. Podpísala sa pod to aj poistná udalosť jedného z klientov, v rámci ktorej mu poisťovňa uhradila náklady vo výške desiatok tisíc eur. Ide o prípad klienta, ktorý dostal počas dovolenky na Maldivách infarkt. "Tento vážny stav si, samozrejme, vyžadoval okamžitý letecký transport a hospitalizáciu. Poistné plnenie, ktoré sme mu vyplatili, dosiahlo v tomto prípade až 106.794 eur, z ktorého boli pokryté náklady nielen na prevoz helikoptérou, lekársku starostlivosť, ale tiež náklady spojené s dopravou rodinného príslušníka zo Slovenska a jeho ubytovaním," priblížila hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová.
Náklady na ošetrenie bývajú v zahraničí neraz veľmi vysoké a skúsenosti turistov ukazujú, že podcenenie cestovného poistenia sa nevypláca. Svedčí o tom aj prípad ďalšieho dovolenkára zo Slovenska na Cypre. Z cestovného poistenia za neho ČSOB Poisťovňa uhradila viac ako 13.000 eur za ošetrenie a liečbu. O 14.000 eur navyše by sa predražila aj dovolenka ďalšieho z klientov, ktorý ochorel počas pobytu v Thajsku. Náklady mu však boli uhradené z cestovného poistenia.
"Stáva sa, že dovolenkári niekedy nevedia, či cestovné poistenie majú, alebo nemajú uzatvorené. Odporúčame im, aby si túto skutočnosť vždy vopred overili. Cestovné poistenie pritom môžu získať aj vo forme benefitu, napríklad k platobnej karte," odporúča Jamborová.