Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 15. november 2024Meniny má Leopold
< sekcia Ekonomika

D1 Outlet získal medzinárodného prevádzkovateľa

Práce na výstavbe prvého outletového centra na Slovensku Foto: TASR/Michal Svítok

Výstavba prvého slovenského outletu D1 Outlet sa začala 1. februára tohto roka a prvých návštevníkov by mal privítať na jar budúceho roka.

Bratislava/Amsterdam 13. mája (TASR) - Dohodu o prevádzkovaní prvého outletového centra na Slovensku D1 Outlet, ktorého výstavba v súčasnosti prebieha pri Senci, podpísali tento víkend v Amsterdame generálny riaditeľ spoločnosti IPEC Group Ivan Čarnogurský a konateľ holandskej spoločnosti Stable Kees Waltering.

Stable je významný medzinárodný hráč v oblasti developmentu a prevádzky nákupných a outletových centier. Na holandskom a nemeckom trhu stojí za rozvojom štyroch outletov a expanduje do ďalších troch lokalít. Do outletov, ktoré prevádzkuje, získala táto holandská spoločnosť vyše 200 značiek vrátane najvýznamnejších svetových spoločností z oblasti odevného, obuvníckeho, kozmetického a ďalších odvetví.

Ako povedal pre TASR Ivan Čarnogurský, v prípade Stable okrem skúseností a garancie svetových značiek rozhodla aj paralela s projektom pri Senci. Práve táto spoločnosť totiž priniesla koncept outletového predaja na holandský trh. V roku 2001 kompletne developovala a dodnes prevádzkuje prvý holandský outlet Batavia Stad, ktorý ročne navštívia viac ako 2 milióny zákazníkov. Aj tento outlet, ktorý sa nachádza neďaleko Amsterdamu, podobne ako D1 Outlet, svojou architektúrou čerpal z lokálnych tradícií a vytvoril základ rozvoja širšieho územia s viacerými funkciami, ktoré sa navzájom dopĺňajú.

Zatiaľ čo D1 Outlet je dizajnovaný v duchu tradičnej malokarpatskej architektúry, Batavia Stad je zasa „skanzenom“ pôvodných rybárskych usadlostí na holandskom pobreží.

Paralela z Holandska podľa Čarnogurského ponúka živý príklad toho, ako o úspechu outletového centra rozhoduje vhodný mix lokálnych kultúrnych tradícií s moderným dizajnom medzinárodných odevných značiek, čo vedie k takzvanému zážitkovému nakupovaniu a účinne potláča chlad novodobých nákupných centier, ktoré sa navyše po architektonickej stránke stávajú už v krátkom čase po otvorení neaktuálnymi.

Výstavba prvého slovenského outletu D1 Outlet sa začala 1. februára tohto roka a prvých návštevníkov by mal privítať na jar budúceho roka. Spoločnosť IPEC Group doteraz do projektu investovala 4,5 milióna eur z vlastných zdrojov a celkové náklady na realizáciu prvej fázy, ktorá sa ukončí na jar 2013, by mali dosiahnuť 10 miliónov eur.