Autá s palivovými článkami budú mať na rozdiel od súčasných elektromobilov na batérie dlhší dojazd. A znova sa nabijú doslova v priebehu niekoľkých minút.
Autor TASR
Nabern 28. januára (TASR) - Trojica svetových automobiliek spojila svoje sily pri vývoji cenovo dostupných elektromobilov, ktoré budú využívať na svoj pohon palivové články, tzv. fuel cells.
Prvé modely s nulovými emisiami skleníkových plynov chcú automobilky Daimler, Ford a Nissan uviesť na trh už v roku 2017, uvádza agentúra Reuters.
Podľa vedenia automobiliek vytvorením spoločnej aliancie vyslali jasný signál a výzvu dodávateľom, politikom a priemyslu, aby podporili celosvetový vývoj ekologických technológií.
"Sme presvedčení, že sme nikdy neboli tak blízko k dosiahnutiu prelomového bodu pri vývoji palivových článkov ako dnes vďaka tomuto partnerstvu," vyhlásil šéf výskumu automobilky Daimler Thomas Weber. Zároveň vyzval ostatných výrobcov vozidiel, vrátane francúzskeho Renaultu, ktorý vlastní podiel v Nissane, aby sa k nim pridali.
Autá s palivovými článkami budú mať na rozdiel od súčasných elektromobilov na batérie dlhší dojazd. A znova sa nabijú doslova v priebehu niekoľkých minút, zhruba rovnako rýchlo, ako trvá konvenčným vozidlám so spaľovacím motorom natankovať benzín či naftu.
Palivový článok vyrába elektrický prúd, pričom nedochádza k žiadnej emisii škodlivých plynov, uvoľňuje totiž len vodnú paru.
Prvé modely s nulovými emisiami skleníkových plynov chcú automobilky Daimler, Ford a Nissan uviesť na trh už v roku 2017, uvádza agentúra Reuters.
Podľa vedenia automobiliek vytvorením spoločnej aliancie vyslali jasný signál a výzvu dodávateľom, politikom a priemyslu, aby podporili celosvetový vývoj ekologických technológií.
"Sme presvedčení, že sme nikdy neboli tak blízko k dosiahnutiu prelomového bodu pri vývoji palivových článkov ako dnes vďaka tomuto partnerstvu," vyhlásil šéf výskumu automobilky Daimler Thomas Weber. Zároveň vyzval ostatných výrobcov vozidiel, vrátane francúzskeho Renaultu, ktorý vlastní podiel v Nissane, aby sa k nim pridali.
Autá s palivovými článkami budú mať na rozdiel od súčasných elektromobilov na batérie dlhší dojazd. A znova sa nabijú doslova v priebehu niekoľkých minút, zhruba rovnako rýchlo, ako trvá konvenčným vozidlám so spaľovacím motorom natankovať benzín či naftu.
Palivový článok vyrába elektrický prúd, pričom nedochádza k žiadnej emisii škodlivých plynov, uvoľňuje totiž len vodnú paru.