Založil konzorcium, ktoré chce do roku 2023 dosiahnuť, aby ich v krajine bolo namiesto súčasných 15 najmenej 400 staníc na tankovanie vodíka.
Autor TASR
Stuttgart 13. októbra (TASR) - Silnému rozšíreniu vozidiel s ekologickým pohonom v Nemecku zatiaľ bráni aj veľmi slabá sieť čerpacích staníc s vodíkom. Mesačník manager magazin (mm) na internetovej stránke uvádza, že situáciu sa rozhodol zmeniť automobilový koncern Daimler s piatimi partnermi. Založil konzorcium, ktoré chce do roku 2023 dosiahnuť, aby ich v krajine bolo namiesto súčasných 15 najmenej 400 staníc na tankovanie vodíka.
V metropolách regiónov Berlín, Hamburg, Mníchov, Frankfurt nad Mohanom, Stuttgart a v Porýní a Porúrí najmenej po 10. Medzi týmito centrami by sa mala nachádzať na diaľniciach aspoň jedna stanica na každých 90 km.
Dohoda o výstavbe siete čerpacích staníc pre program Initiative H2 Mobility je už podpísaná. V aliancii sú firmy Linde, špecialista na produkciu priemyselných plynov, Air Liquide, ropné koncerny ÖMV, Shell a Total.
Daimler spája svoju budúcnosť nielen s hybridným pohonom (klasické palivo/elektrina), ale vyvíja aj autá so spaľovacími článkami, v ktorých sa vodík za prispenia kyslíka zmení na elektrickú energiu a vodu. Podľa expertov práve takýmto elektroautám patrí budúcnosť.
Prvé autá so spaľovacími článkami by mali prísť na trh v roku 2015. Toyota v ňom začne predávať svoju limuzínu. Japonci chcú spolu s BMW do roku 2020 vyvinúť celý systém pre vozidlá, v ktorom budú vyriešené otázky nádrží pre vodík, motory a batérie.
V metropolách regiónov Berlín, Hamburg, Mníchov, Frankfurt nad Mohanom, Stuttgart a v Porýní a Porúrí najmenej po 10. Medzi týmito centrami by sa mala nachádzať na diaľniciach aspoň jedna stanica na každých 90 km.
Dohoda o výstavbe siete čerpacích staníc pre program Initiative H2 Mobility je už podpísaná. V aliancii sú firmy Linde, špecialista na produkciu priemyselných plynov, Air Liquide, ropné koncerny ÖMV, Shell a Total.
Daimler spája svoju budúcnosť nielen s hybridným pohonom (klasické palivo/elektrina), ale vyvíja aj autá so spaľovacími článkami, v ktorých sa vodík za prispenia kyslíka zmení na elektrickú energiu a vodu. Podľa expertov práve takýmto elektroautám patrí budúcnosť.
Prvé autá so spaľovacími článkami by mali prísť na trh v roku 2015. Toyota v ňom začne predávať svoju limuzínu. Japonci chcú spolu s BMW do roku 2020 vyvinúť celý systém pre vozidlá, v ktorom budú vyriešené otázky nádrží pre vodík, motory a batérie.