Daimler ťaží z rastúceho dopytu zákazníkov po veľkých automobiloch a zo svojej schopnosti účtovať si vysoké ceny.
Autor TASR
Stuttgart 15. júla (TASR) - Nemecký výrobca automobilov a nákladných vozidiel Daimler dosiahol v 2. štvrťroku výrazne vyšší zisk, ako sa očakávalo, a to aj napriek tomu, že čelí nedostatku čipov.
Spoločnosť vo štvrtok oznámila, že za tri mesiace do konca júna 2021 dosiahla upravený zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) 5,42 miliardy eur. Ekonómovia jej pritom predpovedali zisk 4,29 miliardy eur.
Na porovnanie, v rovnakom období minulého roka vykázala automobilka prevádzkovú stratu viac ako 700 miliónov eur v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19 a čistú stratu približne 2 miliardy eur.
Automobilový koncern uviedol tiež, že globálny predaj jeho vozidiel Mercedes-Benz sa v 2. štvrťroku 2021 zvýšil medziročne o 27 % na 581.201 áut.
„Pokračujeme v dosahovaní silných finančných výsledkov vo všetkých divíziách napriek pretrvávajúcej nízkej dostupnosti polovodičov, čo negatívne ovplyvnilo našu výrobu a predaj v 2. štvrťroku,“ uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Ola Källenius.
Daimler ťaží z rastúceho dopytu zákazníkov po veľkých automobiloch a zo svojej schopnosti účtovať si vysoké ceny.
Pred pandémiou uskutočnil Källenius reštrukturalizačný program, v rámci ktorého eliminoval desaťtisíce pracovných miest. Počas pandémie zaviedla spoločnosť ďalšie úspory.
Spoločnosť vo štvrtok oznámila, že za tri mesiace do konca júna 2021 dosiahla upravený zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) 5,42 miliardy eur. Ekonómovia jej pritom predpovedali zisk 4,29 miliardy eur.
Na porovnanie, v rovnakom období minulého roka vykázala automobilka prevádzkovú stratu viac ako 700 miliónov eur v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19 a čistú stratu približne 2 miliardy eur.
Automobilový koncern uviedol tiež, že globálny predaj jeho vozidiel Mercedes-Benz sa v 2. štvrťroku 2021 zvýšil medziročne o 27 % na 581.201 áut.
„Pokračujeme v dosahovaní silných finančných výsledkov vo všetkých divíziách napriek pretrvávajúcej nízkej dostupnosti polovodičov, čo negatívne ovplyvnilo našu výrobu a predaj v 2. štvrťroku,“ uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Ola Källenius.
Daimler ťaží z rastúceho dopytu zákazníkov po veľkých automobiloch a zo svojej schopnosti účtovať si vysoké ceny.
Pred pandémiou uskutočnil Källenius reštrukturalizačný program, v rámci ktorého eliminoval desaťtisíce pracovných miest. Počas pandémie zaviedla spoločnosť ďalšie úspory.