Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Ekonomika

Ďalším poskytovateľom európskeho mýta EETS bude nemecký Toll4Europe

Ilustračné foto. Foto: TASR - František Iván

Slovensko sa zapojí do systému EETS naplno počas tohto roka.

Bratislava 26. januára (TASR) - Národná diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu o budúcej zmluve s ďalším medzinárodným poskytovateľom Európskej služby elektronického výberu mýta (EETS) s nemeckou firmou Toll4Europe. Spoločnosť je tak druhou v poradí, ktorá odovzdala kompletnú dokumentáciu potrebnú na akreditáciu EETS poskytovateľov na slovenský mýtny trh, informovalo vo štvrtok Ministerstvo dopravy (MD) SR.

NDS už má podpísanú zmluvu o budúcej zmluve s talianskym EETS poskytovateľom Telepass a tesne pred podpisom sa nachádza už aj český Eurowag.

Prvá trojica medzinárodných EETS poskytovateľov už má podľa rezortu dopravy blízko k tomu, aby sa stali plnohodnotnými súčasťami mýtneho trhu Slovenska. "Hneď, ako sa ich implementácia sprocesuje v plnej miere, dopravcovia, ktorí od týchto medzinárodných EETS poskytovateľov majú palubnú jednotku na platenie mýta v iných krajinách, budú môcť túto jednotku využívať už aj na ceste naprieč Slovenskom," uviedol rezort.

Slovensko sa zapojí do systému EETS naplno počas tohto roka. Okrem Toll4Europe, Telepassu a Eurowagu už podľa MD prejavili záujem aj ďalší veľkí hráči na európskom mýtnom trhu.

EETS poskytovatelia budú popri národnom poskytovateľovi vyberať mýto pre štát, avšak za výrazne výhodnejších podmienok ako v súčasnosti. Jedným z najdôležitejších faktorov je, že ich provízia bude nižšia. Druhým prínosom EETS bude zvýšenie konkurencie na mýtnom trhu Slovenska. Keďže mýto bude vyberať viacero poskytovateľov EETS, prinesie to na trh súťaž, ktorá by podľa rezortu dopravy mala prirodzene tlačiť týchto poskytovateľov k zlepšovaniu svojich služieb.

Z celoštátneho a celoeurópskeho hľadiska je však najväčšou výhodou EETS "bezhraničnosť". Palubné jednotky EETS poskytovateľov totiž fungujú naprieč viacerými európskymi krajinami, čo značne znižuje starosti dopravcov s vymieňaním týchto jednotiek na hraniciach.