Okrem plodov morušky idú v Rusku dobre na odbyt aj jogurty s divými čučoriedkami.
Autor TASR
Moskva 21. mája (TASR) - Francúzskej potravinárskej firme Danone, ktorá je najväčším výrobcom jogurtov na svete, sa podarilo oživiť podnikanie na problematickom ruskom trhu. Našla totiž "recept" na obnovenie rastu tržieb na ruskom trhu na nečakanom mieste - na Sibíri. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Firma "objavila" jantárové plody divej ostružiny moruškovej alebo morušky, ktorá rastie v tundre a pridala ich do svojich jogurtov Actimel. Plodmi jej záhradnej odrody zase "obohatila" jogurty svojej ďalšej značky Activia.
To francúzskemu koncernu pomohlo znova dosiahnuť rast predaja oboch značiek jogurtov v 1. kvartáli tohto roka na ruskom trhu, ktorý je aktuálne štvrtým najväčším trhom spoločnosti.
Podľa Danone sa na týchto výsledkoch podpísali práve inovácie produktov s vyššou maržou a naopak, zníženie výroby produktov s nízkou maržou, ako je napríklad trvanlivé mlieko. Okrem plodov morušky idú v Rusku dobre na odbyt aj jogurty s divými čučoriedkami. Zdá sa, že spotrebiteľov na tamojšom trhu najviac lákajú výrobky, ktoré im pripomínajú tradičné lokálne chute.
Danone v uplynulých dvoch rokoch zápasilo s problémami v Rusku, ktoré bolo kedysi najväčším trhom spoločnosti. Objem jeho predaja v krajine aj vlani mierne klesol, ale vďaka vyšším cenám sa výrobcovi jogurtov podarilo dosiahnuť nárast tržieb o jednociferné číslo, ktoré tesne zaostalo za mierou inflácie.
Kurz ruského rubľa totiž v predchádzajúcich dvoch rokoch výrazne klesol a inflácia vyletela nahor pre nízke ceny ropy a tiež pre geopolitické napätie v regióne a sankcie Západu proti Moskve za jej prístup k Ukrajine.
Aj pivovarnícke skupiny Carlsberg a Heineken a výrobca spotrebného tovaru Unilever majú problémy s poklesom dopytu v Rusku.
Tlak na tamojších spotrebiteľov by sa však mal tento rok zmierniť. Signalizuje to vývoj inflácie. Medziročné tempo jej rastu sa v marci spomalilo na 7,3 % zo 16,9 % v minulom roku.
Francúzsky potravinárskych gigant v roku 2010 kúpil ruského producenta mliečnych produktov Unimilk. Danone vďaka tomu získalo 21,8-% podiel na ruskom trhu, ktorý bol po akvizícii Unimilk jeho najväčším trhom. Ale podiel tržieb z Ruska na celkovom obrate koncernu sa vlani znížil na 7 % z 11 % v roku 2013.
V snahe zredukovať negatívny vplyv menových kurzov Danone presvedčilo niektorých svojich dodávateľov, napríklad spracovateľov ovocia, či baliarne, aby si otvorili pobočky v Rusku a mohol tak od nich nakupovať za ruble. Danone poskytuje tiež úvery ruským farmárom, aby si zabezpečil dodávky kvalitného mlieka.
Firma "objavila" jantárové plody divej ostružiny moruškovej alebo morušky, ktorá rastie v tundre a pridala ich do svojich jogurtov Actimel. Plodmi jej záhradnej odrody zase "obohatila" jogurty svojej ďalšej značky Activia.
To francúzskemu koncernu pomohlo znova dosiahnuť rast predaja oboch značiek jogurtov v 1. kvartáli tohto roka na ruskom trhu, ktorý je aktuálne štvrtým najväčším trhom spoločnosti.
Podľa Danone sa na týchto výsledkoch podpísali práve inovácie produktov s vyššou maržou a naopak, zníženie výroby produktov s nízkou maržou, ako je napríklad trvanlivé mlieko. Okrem plodov morušky idú v Rusku dobre na odbyt aj jogurty s divými čučoriedkami. Zdá sa, že spotrebiteľov na tamojšom trhu najviac lákajú výrobky, ktoré im pripomínajú tradičné lokálne chute.
Danone v uplynulých dvoch rokoch zápasilo s problémami v Rusku, ktoré bolo kedysi najväčším trhom spoločnosti. Objem jeho predaja v krajine aj vlani mierne klesol, ale vďaka vyšším cenám sa výrobcovi jogurtov podarilo dosiahnuť nárast tržieb o jednociferné číslo, ktoré tesne zaostalo za mierou inflácie.
Kurz ruského rubľa totiž v predchádzajúcich dvoch rokoch výrazne klesol a inflácia vyletela nahor pre nízke ceny ropy a tiež pre geopolitické napätie v regióne a sankcie Západu proti Moskve za jej prístup k Ukrajine.
Aj pivovarnícke skupiny Carlsberg a Heineken a výrobca spotrebného tovaru Unilever majú problémy s poklesom dopytu v Rusku.
Tlak na tamojších spotrebiteľov by sa však mal tento rok zmierniť. Signalizuje to vývoj inflácie. Medziročné tempo jej rastu sa v marci spomalilo na 7,3 % zo 16,9 % v minulom roku.
Francúzsky potravinárskych gigant v roku 2010 kúpil ruského producenta mliečnych produktov Unimilk. Danone vďaka tomu získalo 21,8-% podiel na ruskom trhu, ktorý bol po akvizícii Unimilk jeho najväčším trhom. Ale podiel tržieb z Ruska na celkovom obrate koncernu sa vlani znížil na 7 % z 11 % v roku 2013.
V snahe zredukovať negatívny vplyv menových kurzov Danone presvedčilo niektorých svojich dodávateľov, napríklad spracovateľov ovocia, či baliarne, aby si otvorili pobočky v Rusku a mohol tak od nich nakupovať za ruble. Danone poskytuje tiež úvery ruským farmárom, aby si zabezpečil dodávky kvalitného mlieka.