Dánska spoločnosť, ktorá o podiel na trhu bojuje s americkými koncernami ako Mattel a Hasbro, informovala, že tržby za rok 2019 dosiahli 38,5 miliardy dánskych korún (5,15 miliardy eur).
Autor TASR
Kodaň 4. marca (TASR) - Modely hasičských staníc a smetiarskych áut pomohli dánskej hračkárskej firme Lego zvládnuť problémy globálneho trhu s hračkami a zvýšiť v minulom roku tržby aj zisk.
Firme tak vzrástli tržby druhý rok po sebe po tom, ako sa v roku 2017 ich rast zastavil. Vedenie však v tom roku prevzal Niels Christiansen, následne spoločnosť upravila webové stránky, prišla na trh s novými verziami pôvodných stavebníc a otvorila nové obchody.
Dánska spoločnosť, ktorá o podiel na trhu bojuje s americkými koncernami ako Mattel a Hasbro, informovala, že tržby za rok 2019 dosiahli 38,5 miliardy dánskych korún (5,15 miliardy eur). Oproti predchádzajúcemu roku to predstavuje rast o 6 %. Legu sa tak podarilo tempo rastu výrazne zrýchliť, keď v roku 2018 vzrástli tržby o 3 %.
Firma zároveň predstihla konkurenčné spoločnosti. Mattel, výrobca bábik Barbie, vykázal nulový rast tržieb a spoločnosť Hasbro oznámila iba 3-percentný rast.
Podľa odhadov dánskej spoločnosti zaznamenal vlani globálny trh s hračkami pokles zhruba o 3 %. Samotnej firme Lego sa však podarilo dosiahnuť rast na všetkých kľúčových trhoch vrátane čínskeho, kde tržby zvýšila o dvojciferné hodnoty.
Prispelo k tomu aj zdvojnásobenie počtu obchodov v najväčšej ázijskej ekonomike na 140. Tento rok plánuje otvoriť ďalšie a ich počet zvýšiť na 220.
Zvýšil sa aj zisk Lega, tempo rastu však bolo v porovnaní s tržbami miernejšie. Zisk firmy dosiahol vlani 8,3 miliardy DKK, čo oproti roku 2018 predstavuje rast o 2,8 %. Čiastočne sa pod to podpísali vyššie náklady, ktoré vzrástli o 8,2 %.
(1 EUR = 7,4730 DKK)
Firme tak vzrástli tržby druhý rok po sebe po tom, ako sa v roku 2017 ich rast zastavil. Vedenie však v tom roku prevzal Niels Christiansen, následne spoločnosť upravila webové stránky, prišla na trh s novými verziami pôvodných stavebníc a otvorila nové obchody.
Dánska spoločnosť, ktorá o podiel na trhu bojuje s americkými koncernami ako Mattel a Hasbro, informovala, že tržby za rok 2019 dosiahli 38,5 miliardy dánskych korún (5,15 miliardy eur). Oproti predchádzajúcemu roku to predstavuje rast o 6 %. Legu sa tak podarilo tempo rastu výrazne zrýchliť, keď v roku 2018 vzrástli tržby o 3 %.
Firma zároveň predstihla konkurenčné spoločnosti. Mattel, výrobca bábik Barbie, vykázal nulový rast tržieb a spoločnosť Hasbro oznámila iba 3-percentný rast.
Podľa odhadov dánskej spoločnosti zaznamenal vlani globálny trh s hračkami pokles zhruba o 3 %. Samotnej firme Lego sa však podarilo dosiahnuť rast na všetkých kľúčových trhoch vrátane čínskeho, kde tržby zvýšila o dvojciferné hodnoty.
Prispelo k tomu aj zdvojnásobenie počtu obchodov v najväčšej ázijskej ekonomike na 140. Tento rok plánuje otvoriť ďalšie a ich počet zvýšiť na 220.
Zvýšil sa aj zisk Lega, tempo rastu však bolo v porovnaní s tržbami miernejšie. Zisk firmy dosiahol vlani 8,3 miliardy DKK, čo oproti roku 2018 predstavuje rast o 2,8 %. Čiastočne sa pod to podpísali vyššie náklady, ktoré vzrástli o 8,2 %.
(1 EUR = 7,4730 DKK)