Firma zároveň informovala, že sa v budúcnosti chce viac sústrediť na ázijský trh, ktorý je v súvislosti s jej tržbami najrýchlejšie rastúcim trhom.
Autor TASR
Kodaň 5. septembra (TASR) - Dánska spoločnosť Lego sa stala druhým najväčším výrobcom hračiek na svete potom, ako za 1. polrok 2013 oznámila 13-% medziročný rast tržieb. Pod ten sa veľkou mierou podpísal dopyt po jej výrobkoch v Ázii. Informovali o tom agentúry Reuters, DPA a server BBC.
Za prvých šesť mesiacov dosiahla firma tržby na úrovni 10,36 miliardy dánskych korún (1,39 miliardy eur) v porovnaní s 9,13 miliardy DKK v rovnakom období predchádzajúceho roka. Tým sa dostala pred americkú spoločnosť Hasbro, ktorá doteraz zastávala pozíciu druhého najväčšieho výrobcu hračiek na svete. Svetovou jednotkou je naďalej ďalšia americká spoločnosť Mattel.
Na porovnanie, tržby Mattelu za 1. polrok dosiahli 2,16 miliardy USD (1,64 miliardy eur), čo znamená medziročný rast o 3,7 %. Naopak, tržby firmy Hasbro klesli o 2,1 % na 1,43 miliardy USD (1,08 miliardy eur).
Prevádzkový zisk dánskej rodinnej spoločnosti Lego vzrástol o 11 % na 3,2 miliardy DKK a čistý zisk sa zvýšil o 18 % na 2,39 miliardy DKK.
Firma zároveň informovala, že sa v budúcnosti chce viac sústrediť na ázijský trh, ktorý je v súvislosti s jej tržbami najrýchlejšie rastúcim trhom. Tržby Lega v Ázii vzrástli v 1. polroku o 35 % a región tak vykompenzoval slabé výsledky v Európe a USA. V Európe sa tržby dánskej firmy zvýšili medziročne o 8 % a na trhoch Severnej a Latinskej Ameriky len o 4 %. Dánska spoločnosť ešte v marci oznámila, že postaví v Číne svoj prvý závod. Výstavba by sa mala začať na budúci rok.
Za prvých šesť mesiacov dosiahla firma tržby na úrovni 10,36 miliardy dánskych korún (1,39 miliardy eur) v porovnaní s 9,13 miliardy DKK v rovnakom období predchádzajúceho roka. Tým sa dostala pred americkú spoločnosť Hasbro, ktorá doteraz zastávala pozíciu druhého najväčšieho výrobcu hračiek na svete. Svetovou jednotkou je naďalej ďalšia americká spoločnosť Mattel.
Na porovnanie, tržby Mattelu za 1. polrok dosiahli 2,16 miliardy USD (1,64 miliardy eur), čo znamená medziročný rast o 3,7 %. Naopak, tržby firmy Hasbro klesli o 2,1 % na 1,43 miliardy USD (1,08 miliardy eur).
Prevádzkový zisk dánskej rodinnej spoločnosti Lego vzrástol o 11 % na 3,2 miliardy DKK a čistý zisk sa zvýšil o 18 % na 2,39 miliardy DKK.
Firma zároveň informovala, že sa v budúcnosti chce viac sústrediť na ázijský trh, ktorý je v súvislosti s jej tržbami najrýchlejšie rastúcim trhom. Tržby Lega v Ázii vzrástli v 1. polroku o 35 % a región tak vykompenzoval slabé výsledky v Európe a USA. V Európe sa tržby dánskej firmy zvýšili medziročne o 8 % a na trhoch Severnej a Latinskej Ameriky len o 4 %. Dánska spoločnosť ešte v marci oznámila, že postaví v Číne svoj prvý závod. Výstavba by sa mala začať na budúci rok.