Firma Schenker pôsobila na Slovensku už v roku 1909 a po roku 1990 svoje pôsobenie obnovila.
Autor TASR
Strečno 20. júna (TASR) – Spoločnosť DB Schenker dnes v Strečne (okres Žilina) oficiálne otvorila nový logistický terminál s rozlohou 3000 metrov štvorcových (m2).
Generálny riaditeľ DB Schenker Dietmar Schmickl pripomenul, že firma Schenker pôsobila na Slovensku už v roku 1909 a po roku 1990 svoje pôsobenie obnovila.
„Firma Schenker má na Slovensku 4 filiálky, hlavná je v Bratislave, ďalšie sú vo Zvolene, v Košiciach a v Žiline. Dôležitý je pre nás automobilový priemysel a elektrotechnický priemysel. Žilina ako druhý najsilnejší ekonomický región Slovenska je od roku 2005 neodmysliteľnou súčasťou logistickej siete firmy Schenker. Množstvo vzťahov s našimi zákazníkmi potvrdzuje, že cesta, ktorú sme si zvolili je správna. Týmto novým logistickým centrom plníme aj náš zámer vytvoriť novú infraštruktúru a modernizáciu pracovísk. Dnešným slávnostným otvorením začíname s prevádzkou centra, aby sme mohli plniť služby podľa požiadaviek zákazníkov na vysokej kvalitatívnej úrovni,“ povedal generálny riaditeľ DB Schenker.
Produktový manažér Schenker s.r.o. Milan Láni doplnil, že prekládkový a logistický sklad v Bratislave má zhruba 5000 m2 a sklady vo Zvolene a Košiciach majú zhruba po 700 m2. „Určite sme sa dostali bližšie k zákazníkom na severe. Ponúkame im kvalitný a nový sklad, kde dokážeme ponúkať veľmi kvalitné logistické systémy. Na severe sa chceme zamerať hlavne na automobilový, strojársky a elektrotechnický priemysel. Ponúkame štandard, ktorý ľudia zo západnej Európy vidia a dokážu s nami ďalej spolupracovať,“ uviedol Láni.
Podľa vedúcej pobočky Schenker s.r.o. Žilina Evy Bilíkovej boli doteraz divízie logistiky a pozemnej prepravy v Žiline na dvoch miestach. „Nový sklad nám umožnil spojiť obidve divízie pod jednu strechu. Veľmi nám to uľahčuje život kvôli tomu, že môžeme oveľa bezpečnejšie a rýchlejšie manipulovať tovar, vieme spracovať za ten istý čas oveľa viac zásielok ako doteraz. Takisto sú tu synergické efekty pre spoluprácu obidvoch divízií. Či už po technickej stránke alebo po personálnej stránke. Máme 15 zamestnancov a zabezpečujeme zbernú službu, zberné zásielky, dokládky a celokamiónové zásielky pre náš región,“ dodala Bilíková.
Súčasťou otvorenia boli aj vystúpenia tanečnej skupiny Čarovné Ostrohy a Terchovskej muziky. Exkluzívnym hosťom bol dokumentarista Pavol Barabáš, ktorý predstavil viacero filmov.
„Každá cesta a expedícia si vyžaduje zvláštnu logistiku. Keď chcete niekde ísť, či je to prales, severný alebo južný pól či nejaká hora, bez logistiky sa nikde nedostanete. Samozrejme, keď cestujete, aj z histórie vás upúta množstvo vecí. Napríklad prepravca ako DB Schenker. Kedysi s takýmito myšlienkami prišiel Džingischán. Keď sa zahĺbite do jeho vízií, ste neskutočne prekvapený, kde svojimi víziami zašiel. Nielen on, ale jeho synovia a vnuci. On mal víziu spojiť svet obchodnými cestami. Dovtedy nikto z Európy nevedel, či existuje nejaká Čína. Nikto z Číny nevedel, že existuje Európa. Až jeho vnuci vybudovali veľký obchodný systém, ktorý perfektne fungoval. Ale globalizácia má aj tienisté stránky. Stačila blcha v Južnej Kórey, ktorá sa obchodnými sieťami dostala do celého sveta a celý ten systém zanikol,“ podotkol na margo logistiky Barabáš.
Generálny riaditeľ DB Schenker Dietmar Schmickl pripomenul, že firma Schenker pôsobila na Slovensku už v roku 1909 a po roku 1990 svoje pôsobenie obnovila.
„Firma Schenker má na Slovensku 4 filiálky, hlavná je v Bratislave, ďalšie sú vo Zvolene, v Košiciach a v Žiline. Dôležitý je pre nás automobilový priemysel a elektrotechnický priemysel. Žilina ako druhý najsilnejší ekonomický región Slovenska je od roku 2005 neodmysliteľnou súčasťou logistickej siete firmy Schenker. Množstvo vzťahov s našimi zákazníkmi potvrdzuje, že cesta, ktorú sme si zvolili je správna. Týmto novým logistickým centrom plníme aj náš zámer vytvoriť novú infraštruktúru a modernizáciu pracovísk. Dnešným slávnostným otvorením začíname s prevádzkou centra, aby sme mohli plniť služby podľa požiadaviek zákazníkov na vysokej kvalitatívnej úrovni,“ povedal generálny riaditeľ DB Schenker.
Produktový manažér Schenker s.r.o. Milan Láni doplnil, že prekládkový a logistický sklad v Bratislave má zhruba 5000 m2 a sklady vo Zvolene a Košiciach majú zhruba po 700 m2. „Určite sme sa dostali bližšie k zákazníkom na severe. Ponúkame im kvalitný a nový sklad, kde dokážeme ponúkať veľmi kvalitné logistické systémy. Na severe sa chceme zamerať hlavne na automobilový, strojársky a elektrotechnický priemysel. Ponúkame štandard, ktorý ľudia zo západnej Európy vidia a dokážu s nami ďalej spolupracovať,“ uviedol Láni.
Podľa vedúcej pobočky Schenker s.r.o. Žilina Evy Bilíkovej boli doteraz divízie logistiky a pozemnej prepravy v Žiline na dvoch miestach. „Nový sklad nám umožnil spojiť obidve divízie pod jednu strechu. Veľmi nám to uľahčuje život kvôli tomu, že môžeme oveľa bezpečnejšie a rýchlejšie manipulovať tovar, vieme spracovať za ten istý čas oveľa viac zásielok ako doteraz. Takisto sú tu synergické efekty pre spoluprácu obidvoch divízií. Či už po technickej stránke alebo po personálnej stránke. Máme 15 zamestnancov a zabezpečujeme zbernú službu, zberné zásielky, dokládky a celokamiónové zásielky pre náš región,“ dodala Bilíková.
Súčasťou otvorenia boli aj vystúpenia tanečnej skupiny Čarovné Ostrohy a Terchovskej muziky. Exkluzívnym hosťom bol dokumentarista Pavol Barabáš, ktorý predstavil viacero filmov.
„Každá cesta a expedícia si vyžaduje zvláštnu logistiku. Keď chcete niekde ísť, či je to prales, severný alebo južný pól či nejaká hora, bez logistiky sa nikde nedostanete. Samozrejme, keď cestujete, aj z histórie vás upúta množstvo vecí. Napríklad prepravca ako DB Schenker. Kedysi s takýmito myšlienkami prišiel Džingischán. Keď sa zahĺbite do jeho vízií, ste neskutočne prekvapený, kde svojimi víziami zašiel. Nielen on, ale jeho synovia a vnuci. On mal víziu spojiť svet obchodnými cestami. Dovtedy nikto z Európy nevedel, či existuje nejaká Čína. Nikto z Číny nevedel, že existuje Európa. Až jeho vnuci vybudovali veľký obchodný systém, ktorý perfektne fungoval. Ale globalizácia má aj tienisté stránky. Stačila blcha v Južnej Kórey, ktorá sa obchodnými sieťami dostala do celého sveta a celý ten systém zanikol,“ podotkol na margo logistiky Barabáš.