Práve automobilový sektor, ktorý je najväčším britským exportérom tovarov, patrí k najväčším kritikom tvrdého brexitu.
Autor TASR
Londýn 30. augusta (TASR) - Japonská automobilka Toyota nebude deň po vystúpení Británie z Európskej únie vyrábať autá vo svojom britskom závode. Pozastavenie výrobných liniek je súčasťou plánov spoločnosti zvládnuť prípadné problémy spojené s očakávaným neriadeným brexitom.
Práve automobilový sektor, ktorý je najväčším britským exportérom tovarov, patrí k najväčším kritikom tvrdého brexitu. Sektor varuje, že clá, meškanie dodávok v dôsledku kontrol na hraniciach a nová byrokracia tvrdo zasiahnu do produkcie áut.
Britský premiér Boris Johnson však trvá na tom, že Británia opustí Európsku úniu 31. októbra s dohodou alebo bez nej. Ak má však vystúpiť s dohodou, tak podľa Johnsona len s takou, ktorá bude vychádzať z nových podmienok, nie z tých, ktoré vyrokovala jeho predchodkyňa Theresa Mayová.
Toyota, ktorá má závod v meste Burnaston v grófstve Derbyshire, sa na celkovej produkcii áut v Británii podieľala minulý rok vyše 8 %. "V prvý deň po brexite, čo je piatok 1. novembra, sa vyrábať nebude. Produkciu obnovíme v pondelok a utorok," uviedol hovorca japonskej spoločnosti.
Pred tvrdým brexitom opakovane varuje aj britské Združenie výrobcov a predajcov áut (SMMT). To v týchto dňoch oznámilo ďalší mesačný pokles produkcie, teraz za júl. Výroba áut v Británii klesla v júli o 10,6 % na 108.239 áut. Od začiatku roka vyrobili v Británii takmer 774.760 áut, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka znamená pokles o 18,9 %.
Ako povedal šéf SMMT Mike Hawes, Británia nevyhnutne potrebuje odchod z Európskej únie s dohodou. Takýto vývoj upokojí situáciu, zvýši objem investícií a umožní britskému automobilovému sektoru udržať si konkurencieschopnosť.
Práve automobilový sektor, ktorý je najväčším britským exportérom tovarov, patrí k najväčším kritikom tvrdého brexitu. Sektor varuje, že clá, meškanie dodávok v dôsledku kontrol na hraniciach a nová byrokracia tvrdo zasiahnu do produkcie áut.
Britský premiér Boris Johnson však trvá na tom, že Británia opustí Európsku úniu 31. októbra s dohodou alebo bez nej. Ak má však vystúpiť s dohodou, tak podľa Johnsona len s takou, ktorá bude vychádzať z nových podmienok, nie z tých, ktoré vyrokovala jeho predchodkyňa Theresa Mayová.
Toyota, ktorá má závod v meste Burnaston v grófstve Derbyshire, sa na celkovej produkcii áut v Británii podieľala minulý rok vyše 8 %. "V prvý deň po brexite, čo je piatok 1. novembra, sa vyrábať nebude. Produkciu obnovíme v pondelok a utorok," uviedol hovorca japonskej spoločnosti.
Pred tvrdým brexitom opakovane varuje aj britské Združenie výrobcov a predajcov áut (SMMT). To v týchto dňoch oznámilo ďalší mesačný pokles produkcie, teraz za júl. Výroba áut v Británii klesla v júli o 10,6 % na 108.239 áut. Od začiatku roka vyrobili v Británii takmer 774.760 áut, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka znamená pokles o 18,9 %.
Ako povedal šéf SMMT Mike Hawes, Británia nevyhnutne potrebuje odchod z Európskej únie s dohodou. Takýto vývoj upokojí situáciu, zvýši objem investícií a umožní britskému automobilovému sektoru udržať si konkurencieschopnosť.