Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. november 2024Meniny má Vratko
< sekcia Ekonomika

Deti ovplyvňujú rodičov pri nákupe mliečnych výrobkov či elektroniky

Ilustračné foto Foto: TASR/Milan Kapusta

Vyplýva to z prieskumu.

Bratislava 6. marca (TASR) - Mliečne výrobky, oblečenie či niektoré typy elektroniky - aj to sú typy výrobkov, pri nakupovaní ktorých sa rodičia riadia svojimi deťmi. Pod vplyvom detí vo veku jeden až päť rokov sa napríklad rodičia najčastejšie rozhodujú pri nakupovaní mliečnych výrobkov (74 % rodičov), oblečenia pre deti (73 %) a hračiek (72 %). Vyplýva to z prieskumu, ktorý spoločnosť TNS Slovakia uskutočnila na reprezentatívnej vzorke 500 respondentov.

U rodičov, ktorí majú deti vo veku 6 až 10 rokov, je prvých päť výrobkov rovnakých ako v nižšej vekovej kategórii. Ich ratolesti ich však už v tomto veku podnecujú napríklad k nákupu hracích konzol (27 %) či dovoleniek, nákup ktorých ovplyvňujú deti asi u pätiny rodičov.

V skupine rodičov detí od 10 do 15 rokov sa do prvej päťky produktov okrem oblečenia, mliečnych výrobkov a sladkostí dostali aj mobilný telefón (44 %) a notebook či počítač (38 %). Mladiství vo veku 15 až 18 rokov.