Rast firmy bol iniciovaný orientáciou na výrobky s vyššou pridanou hodnotou, na výrobu špecifických zariadení podľa atypických požiadaviek zákazníkov.
Autor TASR
Detva 8. augusta (TASR) - Slovenský výrobca drevených a drevohliníkových okien a dverí, spoločnosť Makrowin, s. r. o., Detva plánuje do roka rozšíriť výrobu a zvýšiť svoje kapacity. Doterajšia výrobná plocha sa zväčší dvojnásobne. Informoval o tom riaditeľ firmy Dušan Majer.
"Našim ďalším zámerom bude nákup moderných technológií. Budeme sa snažiť zvýšiť produkciu okien a rozšíriť ich aj na nové trhy. Napríklad, radi by sme sa viac presadili v USA aj Rakúsku," uviedol Majer.
Rast firmy bol iniciovaný orientáciou na výrobky s vyššou pridanou hodnotou, teda na výrobu špecifických zariadení podľa atypických požiadaviek zákazníkov.
Majer upozornil aj na fakt, že kým predvlani firma rástla predovšetkým v USA, o vlaňajší rast sa už postaral domáci trh, ktorý výrazne ožil. Najväčší potenciál domáceho rastu predstavuje segment pasívnych, nízkoenergetických a nulových domov, pre ktoré Makrowin vyrába najviac. Veľkú obľúbenosť u slovenských zákazníkov si získali drevohliníkové okná, ktoré tvoria až 90 % sortimentu spoločnosti.
Makrowin vlani zvýšil tržby o 12 % percent, na 1,245 milióna eur. Na najdôležitejšom exportnom teritóriu v USA zinkasoval 323.527 eur.
"Našim ďalším zámerom bude nákup moderných technológií. Budeme sa snažiť zvýšiť produkciu okien a rozšíriť ich aj na nové trhy. Napríklad, radi by sme sa viac presadili v USA aj Rakúsku," uviedol Majer.
Rast firmy bol iniciovaný orientáciou na výrobky s vyššou pridanou hodnotou, teda na výrobu špecifických zariadení podľa atypických požiadaviek zákazníkov.
Majer upozornil aj na fakt, že kým predvlani firma rástla predovšetkým v USA, o vlaňajší rast sa už postaral domáci trh, ktorý výrazne ožil. Najväčší potenciál domáceho rastu predstavuje segment pasívnych, nízkoenergetických a nulových domov, pre ktoré Makrowin vyrába najviac. Veľkú obľúbenosť u slovenských zákazníkov si získali drevohliníkové okná, ktoré tvoria až 90 % sortimentu spoločnosti.
Makrowin vlani zvýšil tržby o 12 % percent, na 1,245 milióna eur. Na najdôležitejšom exportnom teritóriu v USA zinkasoval 323.527 eur.