Operačný program Doprava predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013.
Autor TASR
Bratislava 20. augusta (OTS) – Úsek diaľnice D1 pri Martine z Dubnej Skaly po Turany, ktorý je momentálne vo výstavbe, by mal byť hotový do konca roka 2014. Stavba, spolufinancovaná z Operačného programu Doprava (OPD), je v súčasnosti rozostavaná na celom úseku.
"Práce sú sústredené na nosné objekty, ktorými sú hlavne mostné objekty stavby, hlavná trasa diaľnice a objekty križovatiek vrátane budovania privádzača Martin. Zrealizované sú preložky inžinierskych sietí, ktoré boli podmienkou pre realizáciu cestného telesa," priblížil hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík.
Tento úsek D1 začal stavať víťaz verejnej súťaže, firma Váhostav-SK, v novembri 2011 za vysúťaženú cenu 137,7 milióna eur. Stavebné práce okrem iného zahŕňajú štyri mimoúrovňové križovatky, 28 mostov a diaľničný privádzač v Martine.
Projekt začína v križovatke Dubná Skala, kde nadväzuje na iný plánovaný úsek D1 Višňové – Dubná Skala. Končí pri obci Turany a pokračuje ťahom D1 Turany - Hubová. Prostredníctvom križovatiek je zabezpečené aj prepojenie diaľnice s cestou I/18 smerom k štátnej hranici s Českom a na východ.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
"Práce sú sústredené na nosné objekty, ktorými sú hlavne mostné objekty stavby, hlavná trasa diaľnice a objekty križovatiek vrátane budovania privádzača Martin. Zrealizované sú preložky inžinierskych sietí, ktoré boli podmienkou pre realizáciu cestného telesa," priblížil hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík.
Tento úsek D1 začal stavať víťaz verejnej súťaže, firma Váhostav-SK, v novembri 2011 za vysúťaženú cenu 137,7 milióna eur. Stavebné práce okrem iného zahŕňajú štyri mimoúrovňové križovatky, 28 mostov a diaľničný privádzač v Martine.
Projekt začína v križovatke Dubná Skala, kde nadväzuje na iný plánovaný úsek D1 Višňové – Dubná Skala. Končí pri obci Turany a pokračuje ťahom D1 Turany - Hubová. Prostredníctvom križovatiek je zabezpečené aj prepojenie diaľnice s cestou I/18 smerom k štátnej hranici s Českom a na východ.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.