Po desiatich rokoch od vstupu Slovenska do EÚ má krajina stále nedostatky v dopravnej infraštruktúre.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 22. januára (TASR) - Po desiatich rokoch od vstupu Slovenska do Európskej únie (EÚ) má krajina stále nedostatky v dopravnej infraštruktúre. Podľa správy Stredná Európa pripravená na budúcnosť od think-tankov demosEuropa a Inštitútu pre stredoeurópsku politiku (CEPI) sa však tento problém týka všetkých krajín Vyšehradskej štvorky (V4).
"V prepravnom odvetví nám napríklad stále chýba priama diaľnica medzi Slovenskom a Poľskom," povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave štátny tajomník rezortu diplomacie Peter Javorčík, ktorý sa na príprave správy podieľal. Ako dodal, nemenej potrebné je aj priame diaľničné napojenie na Maďarsko, ktoré takisto ešte nebolo vybudované.
Jedným z pretrvávajúcich nedostatkov ekonomík strednej Európy je aj fakt, že rast národných hospodárstiev je len v malej miere založený na inováciách a vedomostiach. Podľa Javorčíka je preto potrebné zvýšiť investície predovšetkým do vzdelávania, a to nielen do vysokých škôl. "Musíme začať od základov, ktorými sú základné školy," upozornil.
Správa sa však zaoberá aj pozitívnymi javmi v stredoeurópskom regióne, pričom krajiny V4 označuje za "motor rastu" pre širšiu ekonomiku EÚ. Hospodárstva krajín V4 tak majú aj v nasledujúcich rokoch rásť rýchlejšie, než ekonomiky v západnej časti únie. K tomu ale budú potrebné nové plány a ambície.
"V prepravnom odvetví nám napríklad stále chýba priama diaľnica medzi Slovenskom a Poľskom," povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave štátny tajomník rezortu diplomacie Peter Javorčík, ktorý sa na príprave správy podieľal. Ako dodal, nemenej potrebné je aj priame diaľničné napojenie na Maďarsko, ktoré takisto ešte nebolo vybudované.
Jedným z pretrvávajúcich nedostatkov ekonomík strednej Európy je aj fakt, že rast národných hospodárstiev je len v malej miere založený na inováciách a vedomostiach. Podľa Javorčíka je preto potrebné zvýšiť investície predovšetkým do vzdelávania, a to nielen do vysokých škôl. "Musíme začať od základov, ktorými sú základné školy," upozornil.
Správa sa však zaoberá aj pozitívnymi javmi v stredoeurópskom regióne, pričom krajiny V4 označuje za "motor rastu" pre širšiu ekonomiku EÚ. Hospodárstva krajín V4 tak majú aj v nasledujúcich rokoch rásť rýchlejšie, než ekonomiky v západnej časti únie. K tomu ale budú potrebné nové plány a ambície.