Úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.
Autor TASR
Bratislava 2. októbra (TASR) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podpísala zmluvu na dodanie technologického vybavenia tunela Višňové vrátane informačného systému diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala. Víťazným uchádzačom sa stala spoločnosť PPA Controll. Technológiu dodá za 54,4 milióna eur, pričom predpokladaná hodnota zákazky bola na úrovni približne 71,5 milióna eur. Na dodanie technológie má firma 550 dní a následne bude poskytovať predĺžený záručný servis až po dobu ôsmich rokov. Informovala o tom hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Predmetom zákazky bolo podľa nej naprojektovanie a realizácia kompletného technologického vybavenia tunela Višňové a informačného systému diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala vrátane záručného servisu v podmienkach žltého FIDIC-u (Medzinárodnej federácie konzultačných inžinierov).
Poznamenala, že pri tvorbe hodnotiacich kritérií NDS do značnej miery zohľadnila odporúčania analytikov Inštitútu dopravnej politiky a Útvaru hodnoty za peniaze. Cena teda nebola jediným kritériom súťaže, dôraz kládla NDS aj na predĺženú záručnú dobu a záručný servis a na lehotu výstavby. NDS s cieľom stanovenia nediskriminačných, transparentných a proporcionálnych súťažných podmienok využila aj prípravné trhové konzultácie.
Tunel Višňové je súčasťou budovaného úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala, ktorý po dokončení ponúkne motoristom 13,5 kilometra novej diaľnice. Samotný tunel tvorí viac než polovicu celej stavby, bude mať 7,5 kilometra a pôjde tak o najdlhší tunel na Slovensku.
Úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc. Úsek sa začína v križovatke Lietavská Lúčka, kde nadväzuje na predchádzajúci úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka. Za križovatkou trasa diaľnice postupuje smerom na východ, pretína katastre obcí Porúbka, Rosina, Višňové až splynie s tunelom Višňové. Tunel prechádza popod vrch Hoblík a po viac ako siedmich kilometroch vyúsťuje v križovatke Dubná Skala a napojí sa na ďalšie pokračovanie D1.
Predmetom zákazky bolo podľa nej naprojektovanie a realizácia kompletného technologického vybavenia tunela Višňové a informačného systému diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala vrátane záručného servisu v podmienkach žltého FIDIC-u (Medzinárodnej federácie konzultačných inžinierov).
Poznamenala, že pri tvorbe hodnotiacich kritérií NDS do značnej miery zohľadnila odporúčania analytikov Inštitútu dopravnej politiky a Útvaru hodnoty za peniaze. Cena teda nebola jediným kritériom súťaže, dôraz kládla NDS aj na predĺženú záručnú dobu a záručný servis a na lehotu výstavby. NDS s cieľom stanovenia nediskriminačných, transparentných a proporcionálnych súťažných podmienok využila aj prípravné trhové konzultácie.
Tunel Višňové je súčasťou budovaného úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala, ktorý po dokončení ponúkne motoristom 13,5 kilometra novej diaľnice. Samotný tunel tvorí viac než polovicu celej stavby, bude mať 7,5 kilometra a pôjde tak o najdlhší tunel na Slovensku.
Úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc. Úsek sa začína v križovatke Lietavská Lúčka, kde nadväzuje na predchádzajúci úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka. Za križovatkou trasa diaľnice postupuje smerom na východ, pretína katastre obcí Porúbka, Rosina, Višňové až splynie s tunelom Višňové. Tunel prechádza popod vrch Hoblík a po viac ako siedmich kilometroch vyúsťuje v križovatke Dubná Skala a napojí sa na ďalšie pokračovanie D1.