Do konca júla bude podľa NDS hotová diagnostika. Na základe nej sa má určiť rozsah dokončovacích a opravných prác na vonkajších objektoch a v tuneli.
Autor TASR
Bratislava 8. júla (TASR) – Práce na dostavbe diaľnice D1 s Tunelom Višňové postupujú. Realizujú sa aj na stavbe mimo tunela. Koncom júla má byť hotová diagnostika, v auguste sa uskutoční veľký kontrolný deň. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na sociálnej sieti.
"Aktuálne realizujeme v tuneli reprofiláciu primárneho ostenia a betónujeme základové pásy. Práce sa rozbiehajú aj na stavbe mimo tunela - realizujú sa skúšobné pilóty, odvodňuje sa stavenisko a robíme dokončovacie práce na mostných pilieroch," priblížili diaľničiari. Do konca júla bude podľa NDS hotová diagnostika. Na základe nej sa má určiť rozsah dokončovacích a opravných prác na vonkajších objektoch a v tuneli.
Stavba diaľničného ťahu D1 vytvára prepojenie Žiliny a Martina. Po vybudovaní 13-kilometrovej diaľnice sa podľa NDS motoristi vyhnú komplikovanému úseku pod hradom Strečno a ušetria 15 minút jazdy. Súčasťou úseku D1 je Tunel Višňové, ktorý by mal patriť k najdlhším tunelom na Slovensku.
NDS v marci 2019 ukončila zmluvu s pôvodným zhotoviteľom úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, združením Salini Impregilo – Dúha z dôvodu neuspokojivého postupu výstavby. Následne diaľničiari začali s prípravou verejného obstarávania na nového zhotoviteľa. Tým sa stala spoločnosť Skanska. Zmluvná cena na dokončenie tohto úseku D1 vrátane Tunela Višňové je 255 miliónov eur.
"Aktuálne realizujeme v tuneli reprofiláciu primárneho ostenia a betónujeme základové pásy. Práce sa rozbiehajú aj na stavbe mimo tunela - realizujú sa skúšobné pilóty, odvodňuje sa stavenisko a robíme dokončovacie práce na mostných pilieroch," priblížili diaľničiari. Do konca júla bude podľa NDS hotová diagnostika. Na základe nej sa má určiť rozsah dokončovacích a opravných prác na vonkajších objektoch a v tuneli.
Stavba diaľničného ťahu D1 vytvára prepojenie Žiliny a Martina. Po vybudovaní 13-kilometrovej diaľnice sa podľa NDS motoristi vyhnú komplikovanému úseku pod hradom Strečno a ušetria 15 minút jazdy. Súčasťou úseku D1 je Tunel Višňové, ktorý by mal patriť k najdlhším tunelom na Slovensku.
NDS v marci 2019 ukončila zmluvu s pôvodným zhotoviteľom úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, združením Salini Impregilo – Dúha z dôvodu neuspokojivého postupu výstavby. Následne diaľničiari začali s prípravou verejného obstarávania na nového zhotoviteľa. Tým sa stala spoločnosť Skanska. Zmluvná cena na dokončenie tohto úseku D1 vrátane Tunela Višňové je 255 miliónov eur.