Do výstavby a sanácie diaľnic a rýchlostných komunikácií plynulo 900 miliónov eur, čo je medziročne o 29 % viac.
Autor TASR
Viedeň 24. apríla (TASR) - Diaľničné poplatky v Rakúsku priniesli vlani do štátnej pokladnice dvojnásobne viac peňazí než v roku 2013. Zisk štátneho prevádzkovateľa diaľnic Asfinag sa medziročne zvýšil o 24 % na 519 miliónov eur, z čoho štát zinkasoval dividendy vo výške 200 miliónov eur. Informovala o tom agentúra DPA.
Do výstavby a sanácie diaľnic a rýchlostných komunikácií plynulo 900 miliónov eur, čo je medziročne o 29 % viac. "Nepotrebujeme žiadne dotácie, z ekonomického hľadiska sme dobre fungujúca spoločnosť," povedal predseda predstavenstva Asfinagu Klaus Schierhackl. Podľa neho je práve to dôvod, pre ktorý sa aj Nemecko pokúša tento model napodobniť.
Asfinag v roku 2014 zinkasoval na diaľničných poplatkoch celkovo 1,8 miliardy eur, z čoho najväčšiu časť tvorili príjmy z mýta pre nákladné vozidlá. Príjmy z diaľničných známok a mýta pre osobné vozidlá dosiahli 583 miliónov eur. Asfinag aj napriek pozitívnym číslam vykázal zadlženosť na úrovni zhruba 11,5 miliardy eur.
Rakúsko od roka 1997 financuje výstavbu a prevádzku diaľnic výlučne z poplatkov. Z týchto príjmov sa platí údržba zhruba 2200 kilometrov diaľnic, 150 tunelov a 5200 mostov.
Krajina mieni na európskej úrovni napadnúť plánované nemecké mýto, pokiaľ Brusel nezakročí. Rakúsko totiž na rozdiel od Nemecka rovnako pristupuje k svojim občanom aj cudzincom.
Do výstavby a sanácie diaľnic a rýchlostných komunikácií plynulo 900 miliónov eur, čo je medziročne o 29 % viac. "Nepotrebujeme žiadne dotácie, z ekonomického hľadiska sme dobre fungujúca spoločnosť," povedal predseda predstavenstva Asfinagu Klaus Schierhackl. Podľa neho je práve to dôvod, pre ktorý sa aj Nemecko pokúša tento model napodobniť.
Asfinag v roku 2014 zinkasoval na diaľničných poplatkoch celkovo 1,8 miliardy eur, z čoho najväčšiu časť tvorili príjmy z mýta pre nákladné vozidlá. Príjmy z diaľničných známok a mýta pre osobné vozidlá dosiahli 583 miliónov eur. Asfinag aj napriek pozitívnym číslam vykázal zadlženosť na úrovni zhruba 11,5 miliardy eur.
Rakúsko od roka 1997 financuje výstavbu a prevádzku diaľnic výlučne z poplatkov. Z týchto príjmov sa platí údržba zhruba 2200 kilometrov diaľnic, 150 tunelov a 5200 mostov.
Krajina mieni na európskej úrovni napadnúť plánované nemecké mýto, pokiaľ Brusel nezakročí. Rakúsko totiž na rozdiel od Nemecka rovnako pristupuje k svojim občanom aj cudzincom.