Ministerstvo dopravy a výstavby ďalej uviedlo, že sa sústreďuje aj na prípravu ďalších významných cestných projektov, ktoré by mohli byť plynule prefinancované z nových eurofondov.
Autor TASR
Bratislava/Bidovce 18. júla (TASR) – Výstavba diaľničného úseku D1 Budimír - Bidovce pri Košiciach bude spolufinancovaná z Kohézneho fondu Európskej únie (EÚ). Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR získalo súhlasné stanovisko z Bruselu, pričom nenávratný finančný príspevok predstavuje viac ako 200 miliónov eur. Práce na viac ako 16 kilometrov dlhej diaľnici napredujú podľa plánu, do užívania ju motoristi dostanú na konci tohto roka, informoval vo štvrtok rezort dopravy.
"Ide o ďalší z veľkých diaľničných projektov, ktorý sme obhájili pred Európskou komisiou v tomto programovom období z eurofondov. Som veľmi rád, že sa nám darí čerpať peniaze na veľké investície. Teraz sa už musíme sústrediť na prípravu a obhajobu úseku rýchlostnej cesty R2 Šaca - Košické Olšany a dokončenie juhovýchodného obchvatu Košíc," povedal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd).
Ministerstvo dopravy a výstavby ďalej uviedlo, že sa sústreďuje aj na prípravu ďalších významných cestných projektov, ktoré by mohli byť plynule prefinancované z nových eurofondov v programovom období 2021 - 2027. Medzi priority v oblasti diaľnic a rýchlostných ciest patrí najmä dobudovanie chýbajúcich úsekov diaľnice D3, posledný nedostavaný úsek diaľnice D1 medzi Košicami a Bratislavou (Turany - Hubová) a najpotrebnejšie úseky rýchlostnej cesty R2 medzi Trenčínom a Košicami.
Úsek D1 Budimír - Bidovce, ktorý je vo výstavbe od novembra 2016, je priamym pokračovaním diaľnice D1 v úseku Prešov - Košice smerom na Michalovce. Po dobudovaní rýchlostnej cesty R2 sa stane súčasťou východného obchvatu Košíc a dokončený úsek prepojí diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R4 smerom na Miškovec. Vybudovanie tejto stavby s napojením na úsek D1 v prevádzke Prešov - Budimír preberie podstatnú časť celkovej dopravy z úseku cesty I/68 a I/50, najmä tranzitnú nákladnú dopravu, a tým pozitívne ovplyvní dopravnú situáciu v regióne.
"Ide o ďalší z veľkých diaľničných projektov, ktorý sme obhájili pred Európskou komisiou v tomto programovom období z eurofondov. Som veľmi rád, že sa nám darí čerpať peniaze na veľké investície. Teraz sa už musíme sústrediť na prípravu a obhajobu úseku rýchlostnej cesty R2 Šaca - Košické Olšany a dokončenie juhovýchodného obchvatu Košíc," povedal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd).
Ministerstvo dopravy a výstavby ďalej uviedlo, že sa sústreďuje aj na prípravu ďalších významných cestných projektov, ktoré by mohli byť plynule prefinancované z nových eurofondov v programovom období 2021 - 2027. Medzi priority v oblasti diaľnic a rýchlostných ciest patrí najmä dobudovanie chýbajúcich úsekov diaľnice D3, posledný nedostavaný úsek diaľnice D1 medzi Košicami a Bratislavou (Turany - Hubová) a najpotrebnejšie úseky rýchlostnej cesty R2 medzi Trenčínom a Košicami.
Úsek D1 Budimír - Bidovce, ktorý je vo výstavbe od novembra 2016, je priamym pokračovaním diaľnice D1 v úseku Prešov - Košice smerom na Michalovce. Po dobudovaní rýchlostnej cesty R2 sa stane súčasťou východného obchvatu Košíc a dokončený úsek prepojí diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R4 smerom na Miškovec. Vybudovanie tejto stavby s napojením na úsek D1 v prevádzke Prešov - Budimír preberie podstatnú časť celkovej dopravy z úseku cesty I/68 a I/50, najmä tranzitnú nákladnú dopravu, a tým pozitívne ovplyvní dopravnú situáciu v regióne.