Zmluvu o dielo na výstavbu úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh dnes za prítomnosti ministra doprav podpísala Národná diaľničná spoločnosť s konzorciom Združenie D1 Prešov.
Autor TASR
Prešov 6. apríla (TASR) – Jeden z posledných chýbajúcich úsekov diaľnice medzi Bratislavou a Košicami už má zhotoviteľa. Zmluvu o dielo na výstavbu úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh dnes za prítomnosti ministra dopravy a výstavby SR Árpáda Érseka podpísala Národná diaľničná spoločnosť s konzorciom Združenie D1 Prešov (združenie firiem Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav, Metrostav Slovakia). Ide o diaľničný úsek dlhý takmer osem kilometrov, ktorý združenie postaví za vyše 356 miliónov eur. S výstavbou sa začne v júni tohto roku a práce potrvajú štyri roky do 30. júna 2021. Prešov sa tým dočká diaľničného obchvatu, ktorý z mesta odkloní tranzitnú dopravu na hlavnom cestnom ťahu z Prešova na Košice a Poprad.
Érsek uviedol, že dnešnému podpisu predchádzali „silné jednania“, výsledkom ktorých je obojstranná dohoda. Došlo k úprave ceny, ktorá je oproti pôvodnej nižšia o 15,2 milióna eur. Minister to považuje za korektnú zmluvu.
„Dohodli sme sa na cene, ktorá je pre mňa prijateľná. Ide jar, dá sa začať stavať. Fandím tomu, aby cesta bola včas postavená, v dobrej kvalite, aby sa Prešovčanom a cestujúcim smerom do Poľska alebo Maďarska uľavilo. Je to naším cieľom. Nikdy som nepovedal, že nechcem stavať, chcem stavať diaľnice, ale chcem ich stavať tak, aby (zmluva) bola pre obidve strany prijateľná,“ uviedol Érsek.
Obchvat Prešova je mimoriadne komplikovaná stavba, ktorej tretina trasy vedie po mostoch a tretina v tuneloch a jej súčasťou sú okrem nového strediska údržby pre diaľnice na východe aj dve veľké diaľničné križovatky.
Generálny riaditeľ Eurovia SK Róbert Šinály uviedol, že úspory, na ktorých sa obe strany dohodli, dosiahne stavebné konzorcium znížením vlastného zisku a zmenou technických riešení. Povedal, že môže garantovať, že to nebude na úkor kvality stavby.
Projekt bude spolufinancovaný z Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. O finančnom krytí sa ešte rokuje.
Minister dopravy informoval aj o severnom obchvate Prešova, ktorý je v štádiu prípravy. Na jeho prvú časť je vydané stavebné povolenie. Rezort potrebuje aktuálne merania hustoty dopravy. Na základe týchto výsledkov sa bude rozhodovať, v akom profile sa obchvat spolu s dostavbou rýchlostnej cesty R4 postaví, uviedol Érsek.
Érsek uviedol, že dnešnému podpisu predchádzali „silné jednania“, výsledkom ktorých je obojstranná dohoda. Došlo k úprave ceny, ktorá je oproti pôvodnej nižšia o 15,2 milióna eur. Minister to považuje za korektnú zmluvu.
„Dohodli sme sa na cene, ktorá je pre mňa prijateľná. Ide jar, dá sa začať stavať. Fandím tomu, aby cesta bola včas postavená, v dobrej kvalite, aby sa Prešovčanom a cestujúcim smerom do Poľska alebo Maďarska uľavilo. Je to naším cieľom. Nikdy som nepovedal, že nechcem stavať, chcem stavať diaľnice, ale chcem ich stavať tak, aby (zmluva) bola pre obidve strany prijateľná,“ uviedol Érsek.
Obchvat Prešova je mimoriadne komplikovaná stavba, ktorej tretina trasy vedie po mostoch a tretina v tuneloch a jej súčasťou sú okrem nového strediska údržby pre diaľnice na východe aj dve veľké diaľničné križovatky.
Generálny riaditeľ Eurovia SK Róbert Šinály uviedol, že úspory, na ktorých sa obe strany dohodli, dosiahne stavebné konzorcium znížením vlastného zisku a zmenou technických riešení. Povedal, že môže garantovať, že to nebude na úkor kvality stavby.
Projekt bude spolufinancovaný z Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. O finančnom krytí sa ešte rokuje.
Minister dopravy informoval aj o severnom obchvate Prešova, ktorý je v štádiu prípravy. Na jeho prvú časť je vydané stavebné povolenie. Rezort potrebuje aktuálne merania hustoty dopravy. Na základe týchto výsledkov sa bude rozhodovať, v akom profile sa obchvat spolu s dostavbou rýchlostnej cesty R4 postaví, uviedol Érsek.