DIHK zároveň vyzvala ďalšie spoločnosti a podnikateľské združenia v Nemecku, aby sa pripojili k jej iniciatíve. Kampaň by mala podľa organizácie trvať najmenej šesť týždňov.
Autor TASR
Berlín 7. apríla (TASR) - Nemecká priemyselná a obchodná komora (DIHK) spúšťa kampaň na podporu otvorenosti v najväčšej európskej ekonomike. Zväz počas víkendu z pravej strany svojho loga vyškrtol 27 % plochy a na uvoľnené miesto vložil text "27 % z nás". Poukazuje tým na skutočnosť, že 27 % pracovnej sily v Nemecku má zahraničné korene. TASR o tom informuje na základe vyhlásenia, ktoré zverejnila DIHK v nedeľu na svojej internetovej stránke.
"Sú neoddeliteľnou súčasťou našej spoločnosti a našej pracovnej sily," uviedol vo vyhlásení Peter Adrian, prezident DIHK. "V súčasnosti viac ako dvanásť miliónov ľudí s migračným pôvodom prispieva k prosperite krajiny. Takmer milión z nich je samostatne zárobkovo činných. Podiel ľudí s prisťahovaleckou minulosťou vyniká najmä pri zakladaní podnikov," dodal Adrian.
DIHK zároveň vyzvala ďalšie spoločnosti a podnikateľské združenia v Nemecku, aby sa pripojili k jej iniciatíve. Kampaň by mala podľa organizácie trvať najmenej šesť týždňov.
Okrem vyslania jasného signálu proti extrémizmu je podľa Adriana dôležité riešiť príčiny frustrácie a neistoty. "Potrebujeme konkrétne riešenia, aby sa regióny, priemyselné odvetvia a ľudia necítili opustení, alebo aby skutočne zostali pozadu," upozornil šéf DIHK. To zahŕňa hospodársku politiku zameranú na budúcnosť a konkurencieschopnosť, rozširovanie infraštruktúry a väčšiu rýchlosť pri všetkých rozhodnutiach. "Len spoločne môžeme prekonať výzvy, ktoré nás čakajú," uzavrel Adrian.
"Sú neoddeliteľnou súčasťou našej spoločnosti a našej pracovnej sily," uviedol vo vyhlásení Peter Adrian, prezident DIHK. "V súčasnosti viac ako dvanásť miliónov ľudí s migračným pôvodom prispieva k prosperite krajiny. Takmer milión z nich je samostatne zárobkovo činných. Podiel ľudí s prisťahovaleckou minulosťou vyniká najmä pri zakladaní podnikov," dodal Adrian.
DIHK zároveň vyzvala ďalšie spoločnosti a podnikateľské združenia v Nemecku, aby sa pripojili k jej iniciatíve. Kampaň by mala podľa organizácie trvať najmenej šesť týždňov.
Okrem vyslania jasného signálu proti extrémizmu je podľa Adriana dôležité riešiť príčiny frustrácie a neistoty. "Potrebujeme konkrétne riešenia, aby sa regióny, priemyselné odvetvia a ľudia necítili opustení, alebo aby skutočne zostali pozadu," upozornil šéf DIHK. To zahŕňa hospodársku politiku zameranú na budúcnosť a konkurencieschopnosť, rozširovanie infraštruktúry a väčšiu rýchlosť pri všetkých rozhodnutiach. "Len spoločne môžeme prekonať výzvy, ktoré nás čakajú," uzavrel Adrian.