Firma pôvodne dostala od Protimonopolného úradu dvojnásobnú pokutu, no v priebehu správneho konania požiadala o urovnanie a úrad jej pokutu znížil na 20.632 eur.
Autor TASR
Bratislava 13. augusta (TASR) - Protimonopolný úrad (PMÚ) SR, uložil obchodnej spoločnosti ags 92 pokutu vo výške 20.632 eur za vertikálnu cenovú dohodu obmedzujúcu súťaž v oblasti distribúcie a predaja detského tovaru. Spoločnosť bola podľa PMÚ vždy jednou zo strán dohody o určení ceny značkového tovaru pre ďalší predaj internetovými obchodmi na Slovensku a v Čechách. Rozhodnutie úradu je právoplatné.
"Obmedzovanie súťaže vo forme určovania cien pre ďalší predaj je v európskom súťažnom práve považované za takzvané hardcore obmedzenie, ktoré má už zo svojej podstaty za cieľ obmedziť súťaž s negatívnym dosahom na konečného spotrebiteľa," uviedla hovorkyňa PMÚ Adriana Oľšavská. Internetový predaj je podľa nej vzhľadom na jeho rastúci význam stredobodom pozornosti kontrolórov.
Firma pôvodne dostala od PMÚ dvojnásobnú pokutu, no v priebehu správneho konania požiadala o urovnanie a úrad jej pokutu znížil na 20.632 eur.
Spoločnosť ags 92 mala v roku 2017 obrat viac ako 11 miliónov eur a vykázala zisk 17.474 eur. Spoločnosť sa prezentuje ako jednotka na trhu v dojčenskom segmente, ktorá tovar dodáva do nadnárodných sietí, ako napríklad sietí drogérií, obchodných reťazcov a pokrýva celý nezávislý trh obchodov s detským sortimentom. Na Slovensku, v Maďarsku a Česku prevádzkuje aj vlastné predajne.
"Obmedzovanie súťaže vo forme určovania cien pre ďalší predaj je v európskom súťažnom práve považované za takzvané hardcore obmedzenie, ktoré má už zo svojej podstaty za cieľ obmedziť súťaž s negatívnym dosahom na konečného spotrebiteľa," uviedla hovorkyňa PMÚ Adriana Oľšavská. Internetový predaj je podľa nej vzhľadom na jeho rastúci význam stredobodom pozornosti kontrolórov.
Firma pôvodne dostala od PMÚ dvojnásobnú pokutu, no v priebehu správneho konania požiadala o urovnanie a úrad jej pokutu znížil na 20.632 eur.
Spoločnosť ags 92 mala v roku 2017 obrat viac ako 11 miliónov eur a vykázala zisk 17.474 eur. Spoločnosť sa prezentuje ako jednotka na trhu v dojčenskom segmente, ktorá tovar dodáva do nadnárodných sietí, ako napríklad sietí drogérií, obchodných reťazcov a pokrýva celý nezávislý trh obchodov s detským sortimentom. Na Slovensku, v Maďarsku a Česku prevádzkuje aj vlastné predajne.