Generálny dodávateľ prác, spoločnosť Metrostav, už do Gabčíkova dopravila z českých Horných Počerníc prvé časti nových oceľových vrát, pokračujú aj búracie práce na pravej plavebnej komore.
Autor TASR
Bratislava 20. apríla (TASR) – Rekonštrukcia plavebných komôr Vodného diela Gabčíkovo (VDG) pokračuje napriek mimoriadnej situácii spôsobenej pandémiou ochorenia COVID-19. Generálny dodávateľ prác, spoločnosť Metrostav, už do Gabčíkova dopravila z českých Horných Počerníc prvé časti nových oceľových vrát, pokračujú aj búracie práce na pravej plavebnej komore. Informovala o tom v pondelok mediálna zástupkyňa firmy Katarína Dudáková zo spoločnosti Key Communications.
Dolné vráta plavebnej komory patria k najväčším v Európe. Ako prvé sa v Gabčíkove bude zvárať ľavé krídlo dolných vrát, ktoré sa skladá z ôsmich dielov a váži zhruba 500 ton. Najťažší diel, ktorým je spodné krídlo, má dĺžku 22 metrov a váhu 107 ton.
Súbežne s montážou vrát budú aj naďalej pokračovať búracie práce na regulačných uzáveroch, prahoch dolných vrát a šachtách pravej plavebnej komory vodného diela. Aktuálne bezpečnostné opatrenia v súvislosti s pandémiou ochorenia COVID-19 majú čiastočný vplyv na priebeh prác, generálny dodávateľ prác je však odhodlaný splniť dohodnutý termín ukončenia modernizácie v januári 2022. "Českí dodávatelia stavebných prác buď nemôžu pracovať, alebo pracujú v obmedzenom režime. Hľadáme však cesty, ako zabezpečiť pracovné kapacity z iných stavieb na Slovensku. Dokončenie búracích prác má totiž vplyv na všetky ďalšie profesie. Napriek tomu verím, že termíny budeme schopní dodržať," ubezpečil projektový manažér Metrostavu Radek Liška.
Dočasne sú zastavené práce na injektáži podzákladia v kanáloch pravej plavebnej komory VDG. Pracovníci spoločnosti Zakladanie stavieb v nich budú pokračovať až po uvoľnení reštrikcií. Projekt Inovácia a modernizácia plavebných komôr Vodného diela Gabčíkovo je spolufinancovaný z grantového programu Európskej komisie Nástroj na prepájanie Európy vo výške takmer 123 miliónov eur a z vlastných zdrojov podniku Vodohospodárska výstavba.
Dolné vráta plavebnej komory patria k najväčším v Európe. Ako prvé sa v Gabčíkove bude zvárať ľavé krídlo dolných vrát, ktoré sa skladá z ôsmich dielov a váži zhruba 500 ton. Najťažší diel, ktorým je spodné krídlo, má dĺžku 22 metrov a váhu 107 ton.
Súbežne s montážou vrát budú aj naďalej pokračovať búracie práce na regulačných uzáveroch, prahoch dolných vrát a šachtách pravej plavebnej komory vodného diela. Aktuálne bezpečnostné opatrenia v súvislosti s pandémiou ochorenia COVID-19 majú čiastočný vplyv na priebeh prác, generálny dodávateľ prác je však odhodlaný splniť dohodnutý termín ukončenia modernizácie v januári 2022. "Českí dodávatelia stavebných prác buď nemôžu pracovať, alebo pracujú v obmedzenom režime. Hľadáme však cesty, ako zabezpečiť pracovné kapacity z iných stavieb na Slovensku. Dokončenie búracích prác má totiž vplyv na všetky ďalšie profesie. Napriek tomu verím, že termíny budeme schopní dodržať," ubezpečil projektový manažér Metrostavu Radek Liška.
Dočasne sú zastavené práce na injektáži podzákladia v kanáloch pravej plavebnej komory VDG. Pracovníci spoločnosti Zakladanie stavieb v nich budú pokračovať až po uvoľnení reštrikcií. Projekt Inovácia a modernizácia plavebných komôr Vodného diela Gabčíkovo je spolufinancovaný z grantového programu Európskej komisie Nástroj na prepájanie Európy vo výške takmer 123 miliónov eur a z vlastných zdrojov podniku Vodohospodárska výstavba.