Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.
Autor TASR
Bratislava 20. apríla (TASR) - Oficiálne výdavky do reklamy na Slovensku vzrástli v minulom roku o 8 % a dosiahli takmer 1,04 miliardy eur. Najviac potiahli nárast reklamných výdavkov investície do televíznej reklamy, a to o 12 %. Najvýraznejší prepad bol naopak zaznamenaný pri kinoreklame (-19,2 %). Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.
Pozitívny vývoj zaznamenala reklama v novinách. Investície do reklamy v rádiách však medziročne klesli o 4,4 % a dosiahli tak úroveň z roku 2011. Mierny prepad bol zaznamenaný v investíciách do outdoorovej reklamy (-3,2 %) a pokles výdavkov do inzercie zaznamenali aj časopisy (-4,2 %).
"Najviac investícií alokovali zadávatelia do reklamy bánk. Banky sa udržali na čele rebríčka aj v roku 2013, keď investovali do reklamy o takmer štvrtinu viac ako v roku 2012. Nasledovali ich telekomunikačné služby a na tretej pozícii to bola kategória lieky, ktorá si vymenila pozíciu s kategóriou autá. Päticu uzatvára maloobchod," informovala vedúca projektu Media Intelligence Jana Tibenská.
Investície desiatich najväčších zadávateľov tvorili vlani takmer štvrtinu (24 %) z celkového objemu reklamných výdavkov, pričom 9 z 10 zadávateľov sa umiestnilo na najvyšších priečkach aj v roku 2012. Nováčikom je medzi nimi Tesco Stores, ktorý medziročne zvýšil výdavky do reklamy o takmer 24 %. Z desiatky naopak vypadla Škoda Auto Slovensko, ktorá sa posunula na 14. miesto.
"Poradie značiek, do propagácie ktorých investovali zadávatelia najviac peňazí, vedú mobilní operátori. Lídrom je značka Telekom, nasledujú ju Orange a O2. Hodnota reklamy značiek mobilných operátorov tvorí 11 % celkových výdavkov do reklamy. V top desiatke sa nachádzajú aj štyri banky, dva obchodné reťazce a jedna automobilka. Najvýraznejší medziročný nárast bol zaznamenaný pri značke Prima banka," uzavrela Tibenská.
Pozitívny vývoj zaznamenala reklama v novinách. Investície do reklamy v rádiách však medziročne klesli o 4,4 % a dosiahli tak úroveň z roku 2011. Mierny prepad bol zaznamenaný v investíciách do outdoorovej reklamy (-3,2 %) a pokles výdavkov do inzercie zaznamenali aj časopisy (-4,2 %).
"Najviac investícií alokovali zadávatelia do reklamy bánk. Banky sa udržali na čele rebríčka aj v roku 2013, keď investovali do reklamy o takmer štvrtinu viac ako v roku 2012. Nasledovali ich telekomunikačné služby a na tretej pozícii to bola kategória lieky, ktorá si vymenila pozíciu s kategóriou autá. Päticu uzatvára maloobchod," informovala vedúca projektu Media Intelligence Jana Tibenská.
Investície desiatich najväčších zadávateľov tvorili vlani takmer štvrtinu (24 %) z celkového objemu reklamných výdavkov, pričom 9 z 10 zadávateľov sa umiestnilo na najvyšších priečkach aj v roku 2012. Nováčikom je medzi nimi Tesco Stores, ktorý medziročne zvýšil výdavky do reklamy o takmer 24 %. Z desiatky naopak vypadla Škoda Auto Slovensko, ktorá sa posunula na 14. miesto.
"Poradie značiek, do propagácie ktorých investovali zadávatelia najviac peňazí, vedú mobilní operátori. Lídrom je značka Telekom, nasledujú ju Orange a O2. Hodnota reklamy značiek mobilných operátorov tvorí 11 % celkových výdavkov do reklamy. V top desiatke sa nachádzajú aj štyri banky, dva obchodné reťazce a jedna automobilka. Najvýraznejší medziročný nárast bol zaznamenaný pri značke Prima banka," uzavrela Tibenská.