Kabinet premiérky T. Mayovej ukončil tak po rokoch kľučkovanie okolo jedného z najspornejších vládnych projektov.
Autor TASR
Londýn 25. októbra (TASR) - Britská vláda premiérky Theresy Mayovej dnes dala zelenú rozšíreniu najrušnejšieho londýnskeho letiska Heathrow. Ukončila tak po rokoch kľučkovanie okolo jedného z najspornejších vládnych projektov. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a Bloomberg.
Náklady na vybudovanie novej dráhy sa odhadujú na 16 miliárd libier (17,97 miliardy eur).
Vláda dnešným rozhodnutím podporila závery štátnej komisie, ktorá už vlani uviedla, že Heathrow, a nie jeho rival letisko Gatwick, je najlepším kandidátom na rozšírenie kapacity. Výstavba novej pristávacej a štartovacej dráhy umožní letisku Heathrow so 70-ročnou históriou vybaviť 135 miliónov pasažierov ročne. Aktuálne je jeho kapacita 75 miliónov cestujúcich.
Heathrow patrí medzi najrušnejšie a najvyťaženejšie letiská v Európe. Jeho najväčším rivalom v súboji o vládnu investíciu bolo menšie londýnske letisko Gatwick. Predchádzajúca vláda Davida Camerona nedokázala rozhodnúť o víťazovi pre odpor ochranárov aj niektorých politikov. Cameron vlani v decembri rozhodnutie odložil s odvodnením, že sú potrebné ďalšie štúdie o vplyve novej dráhy na životné prostredie.
Odporúčanie vládnej komisie totiž sprevádzal balík navrhovaných opatrení na obmedzenie hluku a negatívneho vplyvu novej dráhy na životné prostredie. Okrem toho plány na jej výstavbu v minulosti vyvolali protesty obyvateľov a viedli k politickému rozkolu.
Britskí poslanci sa už pred pár rokmi zhodli na tom, že juhovýchodné Anglicko potrebuje novú pristávaciu a vzletovú dráhu, aby zostalo ekonomicky konkurencieschopné, ale jej výstavba v blízkosti husto obývanej západnej časti Londýna je politicky citlivá záležitosť.
Aj teraz predloží vláda plán na rozšírenie letiska najskôr verejnosti na konzultácie, kým pošle parlamentu na schválenie konečný návrh. Odhaduje sa, že poslanci o ňom budú rokovať v zime 2017-2018. Mayová minulý týždeň vyhlásila, že ktorýkoľvek minister, ktorý má výhrady proti rozšíreniu Heathrow, môže slobodne prezentovať svoj odmietavý postoj. Medzi najprominentnejších odporcov tohto projektu patrí súčasný minister zahraničných Boris Johnson.
Náklady na vybudovanie novej dráhy sa odhadujú na 16 miliárd libier (17,97 miliardy eur).
Vláda dnešným rozhodnutím podporila závery štátnej komisie, ktorá už vlani uviedla, že Heathrow, a nie jeho rival letisko Gatwick, je najlepším kandidátom na rozšírenie kapacity. Výstavba novej pristávacej a štartovacej dráhy umožní letisku Heathrow so 70-ročnou históriou vybaviť 135 miliónov pasažierov ročne. Aktuálne je jeho kapacita 75 miliónov cestujúcich.
Heathrow patrí medzi najrušnejšie a najvyťaženejšie letiská v Európe. Jeho najväčším rivalom v súboji o vládnu investíciu bolo menšie londýnske letisko Gatwick. Predchádzajúca vláda Davida Camerona nedokázala rozhodnúť o víťazovi pre odpor ochranárov aj niektorých politikov. Cameron vlani v decembri rozhodnutie odložil s odvodnením, že sú potrebné ďalšie štúdie o vplyve novej dráhy na životné prostredie.
Odporúčanie vládnej komisie totiž sprevádzal balík navrhovaných opatrení na obmedzenie hluku a negatívneho vplyvu novej dráhy na životné prostredie. Okrem toho plány na jej výstavbu v minulosti vyvolali protesty obyvateľov a viedli k politickému rozkolu.
Britskí poslanci sa už pred pár rokmi zhodli na tom, že juhovýchodné Anglicko potrebuje novú pristávaciu a vzletovú dráhu, aby zostalo ekonomicky konkurencieschopné, ale jej výstavba v blízkosti husto obývanej západnej časti Londýna je politicky citlivá záležitosť.
Aj teraz predloží vláda plán na rozšírenie letiska najskôr verejnosti na konzultácie, kým pošle parlamentu na schválenie konečný návrh. Odhaduje sa, že poslanci o ňom budú rokovať v zime 2017-2018. Mayová minulý týždeň vyhlásila, že ktorýkoľvek minister, ktorý má výhrady proti rozšíreniu Heathrow, môže slobodne prezentovať svoj odmietavý postoj. Medzi najprominentnejších odporcov tohto projektu patrí súčasný minister zahraničných Boris Johnson.