Obe nešťastia zasadili posledné dva údery aerolíniám, ktoré už niekoľko rokov zápasia so stratami v dôsledku tvrdej konkurencie v regióne.
Autor TASR
Kuala Lumpur 1. júna (TASR) - Malajzijské aerolínie sú "technicky insolventné", teda v podstate krachujú, ale môžu sa dostať z problémov a stať sa jedným z lídrov medzi leteckými spoločnosťami v regióne juhovýchodnej Ázie. Uviedol to dnes nový šéf spoločnosti Christoph Mueller, ktorý zároveň predstavil program reštrukturalizácie. Ten počíta s prepustením približne 6000 zo súčasných 20.000 zamestnancov. Informovali o tom agentúra AP a BBC.
Leteckú spoločnosť vlani tvrdo zasiahli dve katastrofy. V marci zmizlo ich lietadlo s 239 pasažiermi, o štyri mesiace neskôr bolo nad Ukrajinou zostrelené ďalšie, tento raz s 298 cestujúcimi.
Obe nešťastia zasadili posledné dva údery aerolíniám, ktoré už niekoľko rokov zápasia so stratami v dôsledku tvrdej konkurencie v regióne.
Vlastník aerolínii, štátny investičný fond Khazanah, vymenoval v máji Muellera za nového šéfa. Má totiž za sebou reštrukturalizáciu írskej leteckej spoločnosti Aer Lingus, belgických aerolínií Sabena a nemeckej Lufthansy. Všetky pritom sprevádzalo masové prepúšťanie, za ktoré si vyslúžil prezývku "Terminátor".
Malajzijské aerolínie plánujú uskutočniť zmeny aj čo sa týka značky, no zatiaľ nie je jasné, či si zmenia len logo, alebo aj meno. Podľa Muellera sú všetky možnosti zatiaľ otvorené. Nepadlo ani rozhodnutie o tom, či spoločnosť zruší niektoré nákladné diaľkové lety do Európy.
Všeobecne sa uvažuje o redukcii frekvencie letov na niektorých trasách, či o znížení kapacity lietadiel na týchto linkách. Ale diaľkové lety do Londýna označil nový šéf za dôležité, takže sa ich zmeny zrejme nedotknú. Spresnil, že prioritou nového vedenia je "zastaviť krvácanie" v tomto roku a v nasledujúcom stabilizovať aerolínie, aby mohli začať znova rásť od roku 2017.
Leteckú spoločnosť vlani tvrdo zasiahli dve katastrofy. V marci zmizlo ich lietadlo s 239 pasažiermi, o štyri mesiace neskôr bolo nad Ukrajinou zostrelené ďalšie, tento raz s 298 cestujúcimi.
Obe nešťastia zasadili posledné dva údery aerolíniám, ktoré už niekoľko rokov zápasia so stratami v dôsledku tvrdej konkurencie v regióne.
Vlastník aerolínii, štátny investičný fond Khazanah, vymenoval v máji Muellera za nového šéfa. Má totiž za sebou reštrukturalizáciu írskej leteckej spoločnosti Aer Lingus, belgických aerolínií Sabena a nemeckej Lufthansy. Všetky pritom sprevádzalo masové prepúšťanie, za ktoré si vyslúžil prezývku "Terminátor".
Malajzijské aerolínie plánujú uskutočniť zmeny aj čo sa týka značky, no zatiaľ nie je jasné, či si zmenia len logo, alebo aj meno. Podľa Muellera sú všetky možnosti zatiaľ otvorené. Nepadlo ani rozhodnutie o tom, či spoločnosť zruší niektoré nákladné diaľkové lety do Európy.
Všeobecne sa uvažuje o redukcii frekvencie letov na niektorých trasách, či o znížení kapacity lietadiel na týchto linkách. Ale diaľkové lety do Londýna označil nový šéf za dôležité, takže sa ich zmeny zrejme nedotknú. Spresnil, že prioritou nového vedenia je "zastaviť krvácanie" v tomto roku a v nasledujúcom stabilizovať aerolínie, aby mohli začať znova rásť od roku 2017.