Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Motoristi kúpili vlani takmer štyri milióny diaľničných známok

Ilustračné foto. Foto: TASR - Oliver Ondráš

Elektronickými diaľničnými známkami platia na Slovensku motoristi za jazdu po spoplatnených úsekoch ciest. K dispozícii majú ročnú, mesačnú alebo desaťdňovú diaľničnú známku.

Bratislava 31. januára (TASR) - Motoristi kúpili v roku 2016 viac ako 3,9 milióna kusov elektronických diaľničných známok. Najväčší záujem bol pritom podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o desaťdňové známky. Tých vodiči kúpili 2,49 milióna kusov, čo z celkového predaja známok znamenalo takmer 63 %.

V poradí druhé najžiadanejšie boli ročné diaľničné známky, ktorých vlani vodiči kúpili 991.000 kusov a mesačných známok sa predalo 488.000 kusov.

V porovnaní s rokom 2015 sa tak podľa hovorkyne NDS Evy Žgravčákovej predalo vlani o približne 407.000 kusov diaľničných známok viac.

Čo sa týka spôsobu nakupovania elektronických diaľničných známok, najviac motoristov využívalo čerpacie stanice. Až 69,3 % elektronických diaľničných známok sa predalo týmto spôsobom. Nasledoval predaj cez internet, ktorý predstavoval 27,1 %, ďalších 2,4 % známok sa predalo v automatoch a 1,2 % známok si motoristi zaobstarali cez mobilnú aplikáciu.

Elektronickými diaľničnými známkami platia na Slovensku motoristi za jazdu po spoplatnených úsekoch ciest. K dispozícii majú ročnú, mesačnú alebo desaťdňovú diaľničnú známku. Kúpiť ich môžu buď cez internetovú stránku eznamka.sk, cez mobilnú aplikáciu "eznámka" či na predajných miestach, ktoré so väčšinou na čerpacích staniciach.