Ku koncu novembra bolo dopravcom vydaných vyše 237.000 palubných jednotiek.
Autor TASR
Bratislava 16. decembra (TASR) - Za používanie slovenských diaľnic a rýchlostných ciest zaplatili dopravcovia v novembri na mýte vyše 22 miliónov eur. Od začiatku toho roka výnosy z výberu mýta dosiahli takmer 238 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). V pondelok o tom informovala spoločnosť SkyToll, ktorá prevádzkuje elektronický mýtny systém.
Ku koncu novembra bolo dopravcom vydaných vyše 237.000 palubných jednotiek. Z nich 26 % bolo vydaných dopravcom zo Slovenska. Vymedzené úseky ciest využívalo priemerne 27.493 vozidiel denne.
V novembri vzrástol podiel zahraničných dopravcov na vybranom mýte. Prevádzkovatelia vozidiel so zahraničnými značkami uhradili 49,8 % z vybraného mýta, zvyšok uhradili prevádzkovatelia zo Slovenska. Pri zabezpečení výberu mýtnych poplatkov bolo v novembri spracovaných takmer 49 miliónov transakcií.
Mobilné jednotky vynucovania minulý mesiac riešili 289 prípadov porušenia zákona o výbere mýta. V 235 prípadoch išlo o nesprávne nestavený počet náprav v palubnej jednotke, v dôsledku čoho bolo nesprávne účtované mýto.
Operátori zákazníckej linky elektronického mýtneho systému v novembri prijali 5478 hovorov. Z nich bolo 35 % obslúžených v slovenčine a 22 % v poľštine. Zvyšné hovory boli vybavené v niektorom z ďalších štyroch jazykov, ktoré zákaznícka linka podporuje.
Ku koncu novembra bolo dopravcom vydaných vyše 237.000 palubných jednotiek. Z nich 26 % bolo vydaných dopravcom zo Slovenska. Vymedzené úseky ciest využívalo priemerne 27.493 vozidiel denne.
V novembri vzrástol podiel zahraničných dopravcov na vybranom mýte. Prevádzkovatelia vozidiel so zahraničnými značkami uhradili 49,8 % z vybraného mýta, zvyšok uhradili prevádzkovatelia zo Slovenska. Pri zabezpečení výberu mýtnych poplatkov bolo v novembri spracovaných takmer 49 miliónov transakcií.
Mobilné jednotky vynucovania minulý mesiac riešili 289 prípadov porušenia zákona o výbere mýta. V 235 prípadoch išlo o nesprávne nestavený počet náprav v palubnej jednotke, v dôsledku čoho bolo nesprávne účtované mýto.
Operátori zákazníckej linky elektronického mýtneho systému v novembri prijali 5478 hovorov. Z nich bolo 35 % obslúžených v slovenčine a 22 % v poľštine. Zvyšné hovory boli vybavené v niektorom z ďalších štyroch jazykov, ktoré zákaznícka linka podporuje.