Podľa názoru vládneho kabinetu obmedzenie mýta pre zahraničných vodičov v pohraničných oblastiach výlučne na diaľnice dostatočne odškodní tieto regióny.
Autor TASR
Berlín 21. marca (TASR) - Nemecká vláda odmietla požiadavku dolnej snemovne parlamentu na výnimky pre mýto pre osobné vozidlá v pohraničných regiónoch. Podľa jej názoru obmedzenie mýta pre zahraničných vodičov v pohraničných oblastiach výlučne na diaľnice dostatočne odškodní tieto regióny. Nemeckí motoristi totiž musia platiť mýto aj na cestách prvej triedy.
Dolná snemovňa požadovala, aby sa na niektorých úsekoch diaľnic neúčtovalo mýto. Poukazovala na celý rad firiem na oboch stranách hraníc a mýto by túto cezhraničnú premávku mohlo výrazne poškodiť. Vláda argumentuje, že vyňatie týchto úsekov bude znamenať nielen nižšie príjmy do rozpočtu, ale aj príliš vysoké administratívne náklady, napríklad vo forme dopravného značenia, ktoré by označovalo úseky, na ktorých sa mýto platí a na ktorých nie.
Zmeny v mýte, ktoré na základe kompromisu s Európskou komisiou plánuje minister dopravy Alexander Dobrindt, nevyžadujú súhlas dolnej snemovne parlamentu. Horná snemovňa však môže požadovať vytvorenie arbitrážnej komisie, čím by sa celý schvaľovací proces predĺžil.
Nemecko plánuje spustiť mýto pre osobné vozidlá v roku 2019. Odpor ostatných členských krajín vyvoláva predovšetkým odškodnenie nemeckých motoristov vo forme zníženia dane z motorových vozidiel. V konečnom dôsledku tak Nemci budú diaľnice a cesty prvej triedy využívať aj naďalej bezplatne.
Dolná snemovňa požadovala, aby sa na niektorých úsekoch diaľnic neúčtovalo mýto. Poukazovala na celý rad firiem na oboch stranách hraníc a mýto by túto cezhraničnú premávku mohlo výrazne poškodiť. Vláda argumentuje, že vyňatie týchto úsekov bude znamenať nielen nižšie príjmy do rozpočtu, ale aj príliš vysoké administratívne náklady, napríklad vo forme dopravného značenia, ktoré by označovalo úseky, na ktorých sa mýto platí a na ktorých nie.
Zmeny v mýte, ktoré na základe kompromisu s Európskou komisiou plánuje minister dopravy Alexander Dobrindt, nevyžadujú súhlas dolnej snemovne parlamentu. Horná snemovňa však môže požadovať vytvorenie arbitrážnej komisie, čím by sa celý schvaľovací proces predĺžil.
Nemecko plánuje spustiť mýto pre osobné vozidlá v roku 2019. Odpor ostatných členských krajín vyvoláva predovšetkým odškodnenie nemeckých motoristov vo forme zníženia dane z motorových vozidiel. V konečnom dôsledku tak Nemci budú diaľnice a cesty prvej triedy využívať aj naďalej bezplatne.