O návrhu sa v súčasnosti diskutuje na ministerskej úrovni a v Európskom parlamente.
Autor TASR
Brusel 6. decembra (TASR) - Medzi Berlínom a Bruselom sa zrejme schyľuje k ďalšiemu možnému sporu o mýte pre osobné vozidlá. Nemecko totiž odmietlo podporiť návrh Európskej komisie na mýto spoplatené podľa prejdenej vzdialenosti. O návrhu sa v súčasnosti diskutuje na ministerskej úrovni a v Európskom parlamente.
Brusel navrhol, aby diaľničné poplatky boli odstupňované podľa prejdenej vzdialenosti, a nie časovo. Podľa návrhu by Nemecko muselo svoj model mýta zmeniť najneskôr do roka 2027, alebo ho úplne zrušiť. EK zatiaľ neplánuje zjednotiť spôsob spoplatňovania diaľnic v Európe, zostáva to aj naďalej v kompetencii členských krajín. Ďalej navrhuje však zaviazať štáty k povinnosti zohľadniť skutočné opotrebovávanie ciest.
Schválený, no ešte nezrealizovaný model mýta v Nemecku, spoplatňuje diaľnice časovo. Veľké spory vyvolal fakt, že umožňuje domácim motoristom odpočítať túto sumu z daní. To znamená, že reálne za diaľnice budú platiť výlučne cudzinci. Brusel však proces proti Nemecku pre diskrimináciu cudzincov zastavil po tom, ako Berlín uskutočnil určité zmeny.
Brusel navrhol, aby diaľničné poplatky boli odstupňované podľa prejdenej vzdialenosti, a nie časovo. Podľa návrhu by Nemecko muselo svoj model mýta zmeniť najneskôr do roka 2027, alebo ho úplne zrušiť. EK zatiaľ neplánuje zjednotiť spôsob spoplatňovania diaľnic v Európe, zostáva to aj naďalej v kompetencii členských krajín. Ďalej navrhuje však zaviazať štáty k povinnosti zohľadniť skutočné opotrebovávanie ciest.
Schválený, no ešte nezrealizovaný model mýta v Nemecku, spoplatňuje diaľnice časovo. Veľké spory vyvolal fakt, že umožňuje domácim motoristom odpočítať túto sumu z daní. To znamená, že reálne za diaľnice budú platiť výlučne cudzinci. Brusel však proces proti Nemecku pre diskrimináciu cudzincov zastavil po tom, ako Berlín uskutočnil určité zmeny.