O tom, že letisko potrebuje koncesionára, ktorý by ho prenajal na 30 rokov, hovoril tento týždeň minister dopravy Á. Érsek.
Autor TASR
Bratislava 22. septembra (TASR) - Prenájom bratislavského letiska Milana R. Štefánika na obdobie 30 rokov považuje opozičná SaS za pochybné riešenie, ak k nemu nie je priložené odborné porovnanie kladných a záporných stránok prenájmu a privatizácie letiska.
"Žiadame ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd), aby takúto analýzu nechal vypracovať v súlade s princípmi hodnoty za peniaze a predložil ju nielen koalícii, ale aj verejnosti," zdôraznil v dnešnom stanovisku poslanec strany Miroslav Ivan. Z takejto analýzy musí byť podľa jeho slov jasné, že práve prenájom prinesie občanom Slovenska najvyšší úžitok.
Analýza by mala podľa poslanca obsahovať aj informácie o prenájme letísk v zahraničí, ak takýto model existuje, a rovnako aj jeho ekonomické výsledky.
"Snaha ministra dopravy dostať manažovanie letiska a jeho rozvoj mimo štátu usvedčuje Roberta Fica (Smer-SD) z hrubej chyby, ktorej sa dopustil, keď na začiatku svojej prvej vlády v roku 2006 zastavil predaj 66 % akcií letiska konzorciu Two One," dodala podpredsedníčka SaS Jana Kiššová. To malo podľa jej slov na rozvoj letiska pripravené miliardy korún. "Odvtedy sa bratislavské letisko potáca medzi lepšími a horšími ekonomickými výsledkami a ani zďaleka nevyužíva rozvojový potenciál, ktorý má," uviedla.
Podľa SaS je to typické periférne letisko a návštevníkom Slovenska nijako nesignalizuje, že prichádzajú do hlavného mesta členského štátu EÚ.
O tom, že bratislavské letisko potrebuje koncesionára, ktorý by ho prenajal na 30 rokov, hovoril tento týždeň minister dopravy Érsek. Tento svoj názor však ešte musí prerokovať na Koaličnej rade s lídrami koaličných strán.
"Podľa môjho názoru na bratislavské letisko potrebujeme koncesionára na 30 rokov a vypísať medzinárodný tender," uviedol Érsek. Záujem o letisko podľa jeho slov je, v súčasnosti však nechce rokovať s nikým, kým sa nevypíše súťaž. "Chvalabohu je o to záujem a súťaž ukáže, kto bude najlepší," dodal minister.
Cieľom takéhoto kroku má byť podľa šéfa rezortu dopravy "rozlietanie" bratislavského letiska a pripomenul aj potrebu ďalších investícií, či už do pristávacej dráhy alebo do modernizácie prístupu cestujúcich z lietadla do haly letiska.
"Žiadame ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd), aby takúto analýzu nechal vypracovať v súlade s princípmi hodnoty za peniaze a predložil ju nielen koalícii, ale aj verejnosti," zdôraznil v dnešnom stanovisku poslanec strany Miroslav Ivan. Z takejto analýzy musí byť podľa jeho slov jasné, že práve prenájom prinesie občanom Slovenska najvyšší úžitok.
Analýza by mala podľa poslanca obsahovať aj informácie o prenájme letísk v zahraničí, ak takýto model existuje, a rovnako aj jeho ekonomické výsledky.
"Snaha ministra dopravy dostať manažovanie letiska a jeho rozvoj mimo štátu usvedčuje Roberta Fica (Smer-SD) z hrubej chyby, ktorej sa dopustil, keď na začiatku svojej prvej vlády v roku 2006 zastavil predaj 66 % akcií letiska konzorciu Two One," dodala podpredsedníčka SaS Jana Kiššová. To malo podľa jej slov na rozvoj letiska pripravené miliardy korún. "Odvtedy sa bratislavské letisko potáca medzi lepšími a horšími ekonomickými výsledkami a ani zďaleka nevyužíva rozvojový potenciál, ktorý má," uviedla.
Podľa SaS je to typické periférne letisko a návštevníkom Slovenska nijako nesignalizuje, že prichádzajú do hlavného mesta členského štátu EÚ.
O tom, že bratislavské letisko potrebuje koncesionára, ktorý by ho prenajal na 30 rokov, hovoril tento týždeň minister dopravy Érsek. Tento svoj názor však ešte musí prerokovať na Koaličnej rade s lídrami koaličných strán.
"Podľa môjho názoru na bratislavské letisko potrebujeme koncesionára na 30 rokov a vypísať medzinárodný tender," uviedol Érsek. Záujem o letisko podľa jeho slov je, v súčasnosti však nechce rokovať s nikým, kým sa nevypíše súťaž. "Chvalabohu je o to záujem a súťaž ukáže, kto bude najlepší," dodal minister.
Cieľom takéhoto kroku má byť podľa šéfa rezortu dopravy "rozlietanie" bratislavského letiska a pripomenul aj potrebu ďalších investícií, či už do pristávacej dráhy alebo do modernizácie prístupu cestujúcich z lietadla do haly letiska.