Riaditelia aerolínií, ktoré sú členmi A4E, vrátane leteckých spoločností IAG, EasyJet, Lufthansa a Ryanair, sa stretli v stredu na svojom výročnom zasadaní v Bruseli.
Autor TASR
Brusel 6. marca (TASR) - Štrajky pracovníkov Riadenia letovej prevádzky (ATC) a nedostatok personálu stáli v roku 2018 ekonomiku Európskej únie (EÚ) 17,6 miliardy eur. Minulý rok bol pritom pre cestujúcich v leteckej doprave najhorší za takmer desať rokov z hľadiska meškania a odkladu letov. Uviedlo to v stredu združenie Airlines for Europe (A4E)
Štrajky pracovníkov ATC, nedostatok ľudí alebo iné štrukturálne problémy, boli zodpovedné za viac ako 75 % meškaní. Počet pasažierov leteckých spoločností v EÚ pritom vlani vzrástol o 26 % na 334 miliónov osôb, uviedlo združenie s odvolaním sa na údaje Eurocontrolu.
"Pokrok v leteckej doprave sa zastavil," uviedol Michael O'Leary, generálny riaditeľ spoločnosti Ryanair a predseda predstavenstva A4E vo vyhlásení, ktoré načrtlo kroky na vyriešenie tejto otázky.
"EÚ musí riešiť neefektívne monopoly ATC prostredníctvom internacionalizácie vzdušného priestoru, zavedenia súťaže medzi poskytovateľmi ATC a rýchlejšieho a flexibilnejšieho rozmiestnenia pracovníkov riadenia letovej prevádzky."
Riaditelia aerolínií, ktoré sú členmi A4E, vrátane leteckých spoločností IAG, EasyJet, Lufthansa a Ryanair, sa stretli v stredu na svojom výročnom zasadaní v Bruseli. Vyzvali tiež na revíziu nariadení o právach cestujúcich a letiskových poplatkoch.
A4E zároveň uviedlo, že prevádzkové problémy, ako napríklad štrajky pracovníkov ATC, mali za následok produkciu 1 milióna ton emisií oxidu uhličitého (CO2) od roku 2014, ktorej sa dalo vyhnúť.
Zasadanie sa totiž konalo deň po tom, ako štúdia financovaná investormi ukázala, že letecké spoločnosti robia príliš málo v boji proti globálnemu otepľovaniu. Zaradenie úspornejších lietadiel, ktoré spotrebujú menej paliva, a tiež kroky na zabezpečenie plnej obsadenosti letov by pomohli obmedziť emisie.
Štrajky pracovníkov ATC, nedostatok ľudí alebo iné štrukturálne problémy, boli zodpovedné za viac ako 75 % meškaní. Počet pasažierov leteckých spoločností v EÚ pritom vlani vzrástol o 26 % na 334 miliónov osôb, uviedlo združenie s odvolaním sa na údaje Eurocontrolu.
"Pokrok v leteckej doprave sa zastavil," uviedol Michael O'Leary, generálny riaditeľ spoločnosti Ryanair a predseda predstavenstva A4E vo vyhlásení, ktoré načrtlo kroky na vyriešenie tejto otázky.
"EÚ musí riešiť neefektívne monopoly ATC prostredníctvom internacionalizácie vzdušného priestoru, zavedenia súťaže medzi poskytovateľmi ATC a rýchlejšieho a flexibilnejšieho rozmiestnenia pracovníkov riadenia letovej prevádzky."
Riaditelia aerolínií, ktoré sú členmi A4E, vrátane leteckých spoločností IAG, EasyJet, Lufthansa a Ryanair, sa stretli v stredu na svojom výročnom zasadaní v Bruseli. Vyzvali tiež na revíziu nariadení o právach cestujúcich a letiskových poplatkoch.
A4E zároveň uviedlo, že prevádzkové problémy, ako napríklad štrajky pracovníkov ATC, mali za následok produkciu 1 milióna ton emisií oxidu uhličitého (CO2) od roku 2014, ktorej sa dalo vyhnúť.
Zasadanie sa totiž konalo deň po tom, ako štúdia financovaná investormi ukázala, že letecké spoločnosti robia príliš málo v boji proti globálnemu otepľovaniu. Zaradenie úspornejších lietadiel, ktoré spotrebujú menej paliva, a tiež kroky na zabezpečenie plnej obsadenosti letov by pomohli obmedziť emisie.