Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 5. december 2024Meniny má Oto
< sekcia Ekonomika

V obidvoch rúrach diaľničného tunela Višňové vyrazili 14.887 metrov

Na archívnej snímke časť rozostaveného diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná skala počas kontrolného dňa 21. júna 2018. Foto: TASR - Erika Ďurčová

Termín ukončenia sa podľa odhadu NDS posunie, prevádzku by mali spustiť do konca roku 2020.

Višňové 13. septembra (TASR) – Zhotovitelia stavby tunela Višňové, talianska spoločnosť Salini Impregilo a slovenská spoločnosť Dúha, prezentovali vo štvrtok obidve prerazené tunelové rúry. Podľa hlavného inžiniera stavby Milana Čičku prerazili južnú tunelovú rúru 28. augusta a severnú tunelovú rúru 6. septembra 2018.

Doplnil, že po dokončení tunela Višňové, ktorý je súčasťou úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná skala, pôjde o najdlhší diaľničný tunel na Slovensku s celkovou dĺžkou 7450 metrov. "Celkovo zhotoviteľ vyrazil 14.887 metrov a vyvezených bolo 1,6 milióna kubických metrov (m3) zeminy. Razilo sa dvomi metódami - novou rakúskou tunelovacou metódou a talianskou tunelovacou metódou. Priemerný výkon bol 12,75 metra za deň. Začalo sa raziť v apríli 2015 a razba trvala 1250 dní. Celkovo pracovalo na tuneli v dvoch zmenách 100 až 150 ľudí," uviedol Čička.

Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala bude dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou začali už v lete v roku 2014. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s DPH. Súčasťou stavby sú 7,5-kilometrový tunel Višňové, niekoľko mostov v dĺžke viac ako 2,5 kilometra, križovatka Lietavská Lúčka, odpočívadlo a stredisko správy a údržby diaľnice.

Termín ukončenia (december 2019) sa podľa odhadu NDS posunie, prevádzku by mali spustiť do konca roku 2020.