Termín ukončenia sa podľa odhadu NDS posunie, prevádzku by mali spustiť do konca roku 2020.
Autor TASR
Višňové 13. septembra (TASR) – Zhotovitelia stavby tunela Višňové, talianska spoločnosť Salini Impregilo a slovenská spoločnosť Dúha, prezentovali vo štvrtok obidve prerazené tunelové rúry. Podľa hlavného inžiniera stavby Milana Čičku prerazili južnú tunelovú rúru 28. augusta a severnú tunelovú rúru 6. septembra 2018.
Doplnil, že po dokončení tunela Višňové, ktorý je súčasťou úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná skala, pôjde o najdlhší diaľničný tunel na Slovensku s celkovou dĺžkou 7450 metrov. "Celkovo zhotoviteľ vyrazil 14.887 metrov a vyvezených bolo 1,6 milióna kubických metrov (m3) zeminy. Razilo sa dvomi metódami - novou rakúskou tunelovacou metódou a talianskou tunelovacou metódou. Priemerný výkon bol 12,75 metra za deň. Začalo sa raziť v apríli 2015 a razba trvala 1250 dní. Celkovo pracovalo na tuneli v dvoch zmenách 100 až 150 ľudí," uviedol Čička.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala bude dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou začali už v lete v roku 2014. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s DPH. Súčasťou stavby sú 7,5-kilometrový tunel Višňové, niekoľko mostov v dĺžke viac ako 2,5 kilometra, križovatka Lietavská Lúčka, odpočívadlo a stredisko správy a údržby diaľnice.
Termín ukončenia (december 2019) sa podľa odhadu NDS posunie, prevádzku by mali spustiť do konca roku 2020.
Doplnil, že po dokončení tunela Višňové, ktorý je súčasťou úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná skala, pôjde o najdlhší diaľničný tunel na Slovensku s celkovou dĺžkou 7450 metrov. "Celkovo zhotoviteľ vyrazil 14.887 metrov a vyvezených bolo 1,6 milióna kubických metrov (m3) zeminy. Razilo sa dvomi metódami - novou rakúskou tunelovacou metódou a talianskou tunelovacou metódou. Priemerný výkon bol 12,75 metra za deň. Začalo sa raziť v apríli 2015 a razba trvala 1250 dní. Celkovo pracovalo na tuneli v dvoch zmenách 100 až 150 ľudí," uviedol Čička.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala bude dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou začali už v lete v roku 2014. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s DPH. Súčasťou stavby sú 7,5-kilometrový tunel Višňové, niekoľko mostov v dĺžke viac ako 2,5 kilometra, križovatka Lietavská Lúčka, odpočívadlo a stredisko správy a údržby diaľnice.
Termín ukončenia (december 2019) sa podľa odhadu NDS posunie, prevádzku by mali spustiť do konca roku 2020.