Na základe nového znenia kolektívnej zmluvy sa zvýšia mzdy pracovníkov ZSSK priemerne o 3,22 percent, bez započítania nadčasovej práce.
Autor TASR
Bratislava 23. decembra (TASR) - Štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dosiahla 21. decembra tohto roka dohodu so zástupcami zamestnancov na novom znení kolektívnej zmluvy na nasledujúce roky. Na jej základe sa zvýšia mzdy pracovníkov ZSSK priemerne o 3,22 %, bez započítania nadčasovej práce. Informoval o tom hovorca dopravcu Tomáš Kováč.
Dohodnuté zvýšenie predstavuje priemernú hodnotu 29,99 eura, priemerná mzda v ZSSK tak v budúcom roku dosiahne 960,40 eura. Zvýšenie mzdy bude podľa hovorcu realizované diferencovane podľa jednotlivých profesií, s dôrazom najmä na profesie v prevádzke, pričom je podmienené zvýšenou produktivitou práce.
Kolektívne vyjednávanie medzi vedením spoločnosti a zástupcami 10 odborových organizácii začalo 26. októbra a trvalo 57 dní. Už v úvode sa dohodli na zachovaní benefitov v kolektívnej zmluve na rovnakej úrovni ako v roku 2016, samotné vyjednávanie tak prebiehalo najmä o bode týkajúcom sa nárastu mzdy. V ZSSK pracuje v súčasnosti približne 6000 zamestnancov, ktorých sa bude týkať dohodnutá kolektívna zmluva s účinnosťou od 1. januára 2017 a platná na roky 2017 až 2019.
"Cieľom ZSSK ako národného dopravcu je dosahovať vyvážený sociálny dialóg a byť dobrým zamestnávateľom, lídrom na dopravnom trhu. Našou predstavou je stať sa inovatívnou a modernou firmou tak, aby zamestnanci boli hrdí na to, že v tejto firme pracujú. Teší ma preto dosiahnutá dohoda a konštruktívny prístup zástupcov zamestnancov k vyjednávaniu. Zlepšovanie pracovných aj platových podmienok musí ísť ruka v ruke so zvyšovaním produktivity práce," zhodnotil predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Filip Hlubocký.
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Jej stopercentným akcionárom je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR, pričom si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc, popri Železniciach Slovenskej republiky (ŽSR) a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK Cargo).
ZSSK od polovice decembra tohto roka realizuje priemerne 1445 vlakov denne. Z toho 203 diaľkových, 1242 regionálnych a prímestských spojov, pričom zastavuje na 690 staniciach a zastávkach. Jazdí na linkách po 2800 kilometroch tratí na Slovensku.
Dohodnuté zvýšenie predstavuje priemernú hodnotu 29,99 eura, priemerná mzda v ZSSK tak v budúcom roku dosiahne 960,40 eura. Zvýšenie mzdy bude podľa hovorcu realizované diferencovane podľa jednotlivých profesií, s dôrazom najmä na profesie v prevádzke, pričom je podmienené zvýšenou produktivitou práce.
Kolektívne vyjednávanie medzi vedením spoločnosti a zástupcami 10 odborových organizácii začalo 26. októbra a trvalo 57 dní. Už v úvode sa dohodli na zachovaní benefitov v kolektívnej zmluve na rovnakej úrovni ako v roku 2016, samotné vyjednávanie tak prebiehalo najmä o bode týkajúcom sa nárastu mzdy. V ZSSK pracuje v súčasnosti približne 6000 zamestnancov, ktorých sa bude týkať dohodnutá kolektívna zmluva s účinnosťou od 1. januára 2017 a platná na roky 2017 až 2019.
"Cieľom ZSSK ako národného dopravcu je dosahovať vyvážený sociálny dialóg a byť dobrým zamestnávateľom, lídrom na dopravnom trhu. Našou predstavou je stať sa inovatívnou a modernou firmou tak, aby zamestnanci boli hrdí na to, že v tejto firme pracujú. Teší ma preto dosiahnutá dohoda a konštruktívny prístup zástupcov zamestnancov k vyjednávaniu. Zlepšovanie pracovných aj platových podmienok musí ísť ruka v ruke so zvyšovaním produktivity práce," zhodnotil predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Filip Hlubocký.
ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Jej stopercentným akcionárom je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR, pričom si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc, popri Železniciach Slovenskej republiky (ŽSR) a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK Cargo).
ZSSK od polovice decembra tohto roka realizuje priemerne 1445 vlakov denne. Z toho 203 diaľkových, 1242 regionálnych a prímestských spojov, pričom zastavuje na 690 staniciach a zastávkach. Jazdí na linkách po 2800 kilometroch tratí na Slovensku.