Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Ekonomika

Miestenky pre bicykle vo vlakoch regionálnych rýchlikov sa rušia

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Za posledných päť rokov sa počet prepravených bicyklov v ich vlakoch zdvojnásobil.

Bratislava 22. mája (TASR) – Železničná spoločnosť Slovensko od dnes ruší miestenky pre bicykle vo vlakoch regionálnych rýchlikov a od 14. júna chce tiež zvýšiť bicyklovú kapacitu v niektorých rýchlikoch. Národný dopravca o tom informoval dnes. Bez povinnosti miestenky pre bicykle bude teda vo vlakoch ZSSK 29 000 bicyklových miest denne z celkového počtu 31 000.

Ako dodal dopravca, za posledných päť rokov sa počet prepravených bicyklov v ich vlakoch zdvojnásobil. V roku 2019 odviezli vlaky dopravcu 178 080 bicyklov, kým v roku 2018 to bolo 164 320 bicyklov, čo znamená medziročný nárast o 8,4 %.

„Najvyšší počet bicyklov bol prepravený v mesiacoch júl – august, najviac predaných dokladov na prepravu bicyklov bolo na trase Bratislava – Trnava,“ dodal dopravca. Túto tendenciu chce spoločnosť podporiť, po novom tak bez miestenky môžu cyklisti jazdiť vo vlakoch typu Os, REX a RR. „V ostatných diaľkových vlakoch systém ostane bez zmeny,“ dodala ZSSK.

Zmena má riešiť problémy, ktoré vznikali pre nárast počtu cestujúcich cyklistov. „Išlo najmä o konfliktné situácie z dôvodu prepĺňania bicyklovej kapacity našich diaľkových vlakov a tiež pre spomaľovanie vlakov pre neustále nakládky a vykládky bicyklov či hľadania vhodného 'voľného' vozňa najmä cestujúcimi na krátke trasy,“ vysvetlil predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Filip Hlubocký.

Ako dodal, po tejto zmene volala spoločnosť už dlhšie, zmena vládnej garnitúry však proces spomalila. „Od žiadosti po dnešok sa situácia vo vlakoch radikálne zmenila. Cestujúcich je omnoho menej a dnes, podobne ako v roku 2016, musíme bojovať o každého z nich,“ dodal Hlubocký.

Ako dodala spoločnosť, od 18. mája zaviedla aj povinnosť rezervácií na sedenie v prvej triede tzv. réžijkárom, čiže súčasným či bývalým zamestnancom železníc.

„Dôvodom tohto kroku je enormne veľký záujem o cestu v prvej triede a jej obmedzená kapacita,“ uzavrel dopravca. Spoločnosť zaviedla aj povinné miestenky v nočných rýchlikoch, kde si niektorí cestujúci s nárokom na bezplatnú prepravu podľa tvrdení dopravcu robili z vlakov zadarmo „nepeknú nocľaháreň“.