Dopravný podnik ich chce osloviť napríklad mzdou, ktorá sa u vodiča bratislavskej MHD pohybuje za prvý polrok 2016 v priemere na úrovni 1162 eur.
Autor TASR/Tablet.TV
,aktualizované Bratislava 8. septembra (TASR) – Dopravný podnik Bratislava (DPB) už niekoľko rokov rieši problém s nedostatkom vodičov, ktorí by mohli v hlavnom meste jazdiť na autobusoch, trolejbusoch či električkách. Ich najväčší deficit je v autobusovej doprave. Podľa generálneho riaditeľa DPB Milana Urbana by ich do komfortného stavu dostalo 70 nových vodičov. "Keby bol tento počet dvojnásobný, tak ich ešte zoberieme," priblížil s tým, že nových zamestnancov sa snažia do podniku prilákať viacerými benefitmi.
Dopravný podnik ich chce osloviť napríklad mzdou, ktorá sa u vodiča bratislavskej MHD pohybuje za prvý polrok 2016 v priemere na úrovni 1162 eur. "Keď vezmeme medziročné porovnania nárastu mzdy v jednotlivých kategóriách, tak tieto nárasty presiahli 15 percent," povedal Urban. DPB zároveň zvýhodnil nadčasovú prácu vodičov na rámec zákonného príplatku. Podľa generálneho riaditeľa tento príplatok zvýšili o 50 eur mesačne pri 60 hodinách nadčasovej práce.
Na podporu náboru nových vodičov poskytuje podnik bezplatné získanie príslušného vodičského oprávnenia i odbornej spôsobilosti. Každý kvalifikovaný vodič autobusu a trolejbusu zas môže po novom dostať pri nástupe do pracovného pomeru náborový príspevok vo výške 3000 eur s tým, že musí v DPB pracovať minimálne tri roky. "Ponúkame aj príspevok na ubytovanie vodičom pochádzajúcich mimo Bratislavy," podotkol Urban. Vodiči DPB, aj ich rodinní príslušní, majú zvýhodnené cestovanie v bratislavskej MHD. Šoféri majú príplatky za prácu počas sviatkov, víkendov, za zvýšenú namáhavosť a bonus získavajú aj za bezškodový výkon práce.
Vedúca odboru rozvoja ľudských zdrojov DPB Petra Lanáková v minulosti pre TASR uviedla, že nedostatok vodičov vo verejnej doprave nie je problém len Bratislavy, ale aj iných miest a susedných krajín. Podľa nej pracovný trh v súčasnosti ponúka hotových vodičov autobusov len v obmedzenom množstve a v súčasnosti nie je podľa nej na Slovensku škola, ktorá by vychovávala profesionálnych vodičov.
Dopravný podnik ich chce osloviť napríklad mzdou, ktorá sa u vodiča bratislavskej MHD pohybuje za prvý polrok 2016 v priemere na úrovni 1162 eur. "Keď vezmeme medziročné porovnania nárastu mzdy v jednotlivých kategóriách, tak tieto nárasty presiahli 15 percent," povedal Urban. DPB zároveň zvýhodnil nadčasovú prácu vodičov na rámec zákonného príplatku. Podľa generálneho riaditeľa tento príplatok zvýšili o 50 eur mesačne pri 60 hodinách nadčasovej práce.
Na podporu náboru nových vodičov poskytuje podnik bezplatné získanie príslušného vodičského oprávnenia i odbornej spôsobilosti. Každý kvalifikovaný vodič autobusu a trolejbusu zas môže po novom dostať pri nástupe do pracovného pomeru náborový príspevok vo výške 3000 eur s tým, že musí v DPB pracovať minimálne tri roky. "Ponúkame aj príspevok na ubytovanie vodičom pochádzajúcich mimo Bratislavy," podotkol Urban. Vodiči DPB, aj ich rodinní príslušní, majú zvýhodnené cestovanie v bratislavskej MHD. Šoféri majú príplatky za prácu počas sviatkov, víkendov, za zvýšenú namáhavosť a bonus získavajú aj za bezškodový výkon práce.
Vedúca odboru rozvoja ľudských zdrojov DPB Petra Lanáková v minulosti pre TASR uviedla, že nedostatok vodičov vo verejnej doprave nie je problém len Bratislavy, ale aj iných miest a susedných krajín. Podľa nej pracovný trh v súčasnosti ponúka hotových vodičov autobusov len v obmedzenom množstve a v súčasnosti nie je podľa nej na Slovensku škola, ktorá by vychovávala profesionálnych vodičov.