To je zlá správa pre európskych výrobcov luxusných vozidiel, ktorí donedávna patrili medzi najväčších dovozcov zahraničných áut na juhokórejský trh.
Autor TASR
Soul 9. mája (TASR) - Dopyt po autách z dovozu v Južnej Kórei vytrvalo klesá. Dôvodom je emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen (VW), ale aj prísnejšie zdaňovanie firemných áut. To je zlá správa pre európskych výrobcov luxusných vozidiel, ktorí donedávna patrili medzi najväčších dovozcov zahraničných áut na juhokórejský trh. Informovala o tom agentúra Reuters.
Predaj áut z dovozu v tejto ázijskej krajine sa za štyri mesiace do konca apríla znížil o 4 % na 73.844 vozidiel. To je výrazná zmena po vlaňajšom náraste ich predaja o 24 %. Rok 2015 bol pritom šiestym v rade, keď sa dopyt po autách z dovozu v Južnej Kórei zvýšil o dvojciferné číslo.
Výsledky za prvé štyri mesiace sú v ostrom kontraste s predajom áut domácich automobiliek, ktorý stúpol o 6 %. Podporilo ho aj dočasné zníženie nepriamej dane, ktoré končí v júni.
Najviac pritom klesol dopyt po vozidlách s dieselovým motorom, kedysi najpredávanejších áut z dovozu. Odbyt samotného Volkswagenu sa za prvé štyri mesiace roka prepadol o 30 % na 8303 kusov a predaj modelov Audi klesol o 27 % na 7910 áut.
Nemecký výrobca luxusných vozidiel BMW zaznamenal v sledovanom období pokles predaja na juhokórejskom trhu o 0,9 % na 13.683 vozidiel, zatiaľ čo konkurenčný Mercedes-Benz predal 16.805 áut, o 11 % viac ako vlani.
Podiel zahraničných automobiliek na juhokórejskom trhu sa za uplynulú dekádu zvýšil až o päťnásobok na vlaňajších 15,5 %. Najväčší dopyt bol pritom po luxusných modeloch z Európy, vrátane nemeckých sedanov s dieselovým motorom.
Ale škandál VW všetko zmenil. Koncern sa vlani na jeseň priznal, že do dieselových áut namontoval softvér, ktorý pri testoch umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. A po celom svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. Nemecký koncern už čelí hromadným žalobám aj pokutám a čakajú ho obrovské výdavky spojené s odstránením zlého softvéru.
Predaj áut z dovozu v tejto ázijskej krajine sa za štyri mesiace do konca apríla znížil o 4 % na 73.844 vozidiel. To je výrazná zmena po vlaňajšom náraste ich predaja o 24 %. Rok 2015 bol pritom šiestym v rade, keď sa dopyt po autách z dovozu v Južnej Kórei zvýšil o dvojciferné číslo.
Výsledky za prvé štyri mesiace sú v ostrom kontraste s predajom áut domácich automobiliek, ktorý stúpol o 6 %. Podporilo ho aj dočasné zníženie nepriamej dane, ktoré končí v júni.
Najviac pritom klesol dopyt po vozidlách s dieselovým motorom, kedysi najpredávanejších áut z dovozu. Odbyt samotného Volkswagenu sa za prvé štyri mesiace roka prepadol o 30 % na 8303 kusov a predaj modelov Audi klesol o 27 % na 7910 áut.
Nemecký výrobca luxusných vozidiel BMW zaznamenal v sledovanom období pokles predaja na juhokórejskom trhu o 0,9 % na 13.683 vozidiel, zatiaľ čo konkurenčný Mercedes-Benz predal 16.805 áut, o 11 % viac ako vlani.
Podiel zahraničných automobiliek na juhokórejskom trhu sa za uplynulú dekádu zvýšil až o päťnásobok na vlaňajších 15,5 %. Najväčší dopyt bol pritom po luxusných modeloch z Európy, vrátane nemeckých sedanov s dieselovým motorom.
Ale škandál VW všetko zmenil. Koncern sa vlani na jeseň priznal, že do dieselových áut namontoval softvér, ktorý pri testoch umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. A po celom svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. Nemecký koncern už čelí hromadným žalobám aj pokutám a čakajú ho obrovské výdavky spojené s odstránením zlého softvéru.