Aj daňové úľavy na kúpu dieselových áut v Nemecku podkopávajú snahu o zvýšenie predaja alternatívnych vozidiel.
Autor TASR
Berlín 14. decembra (TASR) - Dopyt po elektrických autách v Nemecku v dôsledku vytrvalého znižovania cien pohonných hmôt klesá. Vyplýva to z najnovšej štúdie centra pre automobilový výskum na univerzite Duisburg-Essen, o ktorej dnes informovala agentúra DPA.
Podľa autora štúdie Ferdinand Dudenhöffera lacné pohonné hmoty majú za následok, že Nemci sa vyhýbajú kúpe síce ekologickejších, ale drahých elektromobilov.
Potvrdzujú to aj štatistiky, ktoré odhalili, že podiel elektromobilov, hybridných áut, či áut na plyn na celkovom počte nových zaregistrovaných áut v Nemecku stabilne klesá už od roku 2013. Od začiatku januára do konca novembra tohto roka len 1,5 % zaregistrovaných nových vozidiel v Nemecku bolo z tejto kategórie. Odborníci na základe toho odhadujú, že za celý tento rok sa predá v Nemecku zhruba 16.600 nových áut na alternatívne palivo.
Nemecká vláda si pritom dala za cieľ dosiahnuť, aby do roku 2020 jazdilo po nemeckých cestách 1 milión ekologických áut s alternatívnym palivom. Autori štúdie sú však skeptickí a obávajú sa, že sa jej tento cieľ nepodarí dosiahnuť, keďže ceny palív budú zrejme vzhľadom na nadbytok ropy na trhoch klesať aj v nasledujúcom roku.
Aj daňové úľavy na kúpu dieselových áut v Nemecku podkopávajú snahu o zvýšenie predaja alternatívnych vozidiel. Podľa Dudenhöffera vláda v Berlíne zmeškala "historickú šancu", keď nezrušila výhodnú daň z dieselových áut. Dieselové motory sa pritom výraznou mierou podieľajú na znečistení ovzdušia, ktoré prekračuje povolený limit v nohých európskych veľkých mestách.
Podľa autora štúdie Ferdinand Dudenhöffera lacné pohonné hmoty majú za následok, že Nemci sa vyhýbajú kúpe síce ekologickejších, ale drahých elektromobilov.
Potvrdzujú to aj štatistiky, ktoré odhalili, že podiel elektromobilov, hybridných áut, či áut na plyn na celkovom počte nových zaregistrovaných áut v Nemecku stabilne klesá už od roku 2013. Od začiatku januára do konca novembra tohto roka len 1,5 % zaregistrovaných nových vozidiel v Nemecku bolo z tejto kategórie. Odborníci na základe toho odhadujú, že za celý tento rok sa predá v Nemecku zhruba 16.600 nových áut na alternatívne palivo.
Nemecká vláda si pritom dala za cieľ dosiahnuť, aby do roku 2020 jazdilo po nemeckých cestách 1 milión ekologických áut s alternatívnym palivom. Autori štúdie sú však skeptickí a obávajú sa, že sa jej tento cieľ nepodarí dosiahnuť, keďže ceny palív budú zrejme vzhľadom na nadbytok ropy na trhoch klesať aj v nasledujúcom roku.
Aj daňové úľavy na kúpu dieselových áut v Nemecku podkopávajú snahu o zvýšenie predaja alternatívnych vozidiel. Podľa Dudenhöffera vláda v Berlíne zmeškala "historickú šancu", keď nezrušila výhodnú daň z dieselových áut. Dieselové motory sa pritom výraznou mierou podieľajú na znečistení ovzdušia, ktoré prekračuje povolený limit v nohých európskych veľkých mestách.