Elektronizácia služieb SP sa bude týkať nemocenského poistenia, kde poisťovňa prevezme na seba povinnosť informovať zamestnávateľa o vzniku a trvaní dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca.
Autor TASR
Bratislava 3. januára (TASR) - Ministerstvo financií (MF) SR uzavrelo zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na projekt Elektronické služby Sociálnej poisťovne (SP) pre vybrané oblasti služieb na úseku sociálneho poistenia. Dotácia vo výške 12 miliónov eur tak pomôže odbremeniť občanov od administratívnej záťaže pri vybavovaní záležitostí so Sociálnou poisťovňou. V súvislosti s Operačným programom Informatizácia spoločnosti (OPIS) o tom dnes informoval rezort financií.
Elektronizácia služieb SP sa bude týkať nemocenského poistenia, kde poisťovňa prevezme na seba povinnosť informovať zamestnávateľa o vzniku a trvaní dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca. Takisto poskytne údaje o období vylúčenia z platenia poistného. Administratívna náročnosť sa zníži aj v oblasti dôchodkového poistenia, a to v prípadoch, keď zamestnanec pracuje v inštitúciách a organizáciách Európskej únie (EÚ).
Informačný systém pomôže aj pri kontrole správnosti čísla bankového účtu pri poukazovaní dávok občanom. "Sociálna poisťovňa v rámci svojej proklientskej orientácie vytvorí prostredie na efektívne poskytovanie technickej a metodickej podpory používateľom elektronických služieb s cieľom maximalizovať ich využívanie občanmi a spolupracujúcimi inštitúciami," uviedlo MF SR.
Elektronické služby SP majú vo všeobecnosti podporiť aj transparentnosť činností poisťovne, pričom systém bude spracúvať a vykonávať aj podnety od občanov. Pomocou automatických mechanizmov sa má zabrániť zneužívaniu systému sociálneho poistenia z pohľadu vnútorného výkonu, ako aj z pohľadu odhaľovania podvodného konania, a tým neoprávneného poberania dávok.
Elektronizácia služieb SP sa bude týkať nemocenského poistenia, kde poisťovňa prevezme na seba povinnosť informovať zamestnávateľa o vzniku a trvaní dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca. Takisto poskytne údaje o období vylúčenia z platenia poistného. Administratívna náročnosť sa zníži aj v oblasti dôchodkového poistenia, a to v prípadoch, keď zamestnanec pracuje v inštitúciách a organizáciách Európskej únie (EÚ).
Informačný systém pomôže aj pri kontrole správnosti čísla bankového účtu pri poukazovaní dávok občanom. "Sociálna poisťovňa v rámci svojej proklientskej orientácie vytvorí prostredie na efektívne poskytovanie technickej a metodickej podpory používateľom elektronických služieb s cieľom maximalizovať ich využívanie občanmi a spolupracujúcimi inštitúciami," uviedlo MF SR.
Elektronické služby SP majú vo všeobecnosti podporiť aj transparentnosť činností poisťovne, pričom systém bude spracúvať a vykonávať aj podnety od občanov. Pomocou automatických mechanizmov sa má zabrániť zneužívaniu systému sociálneho poistenia z pohľadu vnútorného výkonu, ako aj z pohľadu odhaľovania podvodného konania, a tým neoprávneného poberania dávok.